Цікаве, корисні статті

Діяльність в дошкільному віці

Гра – це провідна, хоча, якщо говорити  точніше, то єдина природна діяльність дитини в дошкільному віці. Навіть якщо малюк вчиться пізнавати світ, рахує  або пише першу букву в зошиті, вчить вірші – будь-яке заняття для нього є однією із форм гри. І ми можемо зібрати цілий список варіантів ігрової діяльності:

  • активна (рухлива);
  • пізнавальна;
  • сюжетно-рольова, яку навіть можна порівняти з театралізованої;
  • творча (музична, а також художня);
  • трудова;
  • дослідницька.

Цей список можна продовжувати в ширину  і в глибину, оскільки всі заняття дитини – це гра, яка, по суті, є відображенням нашого справжнього життя.

Організація різних видів діяльності у дітей дошкільнят

У батьків і педагогів є цілком конкретні завдання щодо того, як виховувати дітей. Це розвиток розуму, дошкільна підготовка, нарешті, розвиток особистості малюків, яке включає і моральне виховання, і соціальне, і ін. Виконати ці завдання допомагає добре організована, продумана ігрова діяльність дитини. З нею то і будуть пов’язані головні зміни у формуванні дитячої психіки і інтелекту.

У міру дорослішання малюка, змінюється форма, зміст гри. Дорослим потрібно підлаштувати ігрові заняття під особливості психології дитини. Потрібно створити моральну базу для розвитку інтелекту, який виступає основою розвитку інших граней особистості у дітей. Позитивний ефект настає за умови дотримання правил. Навчальна ігрова діяльність повинна динамічно розвиватися, ускладнюватися силами педагогів. В іграх діти роблять свої фантазії реальними, вчаться самостійності, будують відносини і вибирають собі друзів за інтересами, осягають секрети світу навколо себе. Від того, чи зумів малюк реалізувати себе в іграх, залежать його успіхи в:

  • навчальних заняттях (пізнанні);
  • трудовій діяльності;
  • комунікативній діяльності;
  • вирішенні організаційних завдань;
  • досягненні цілей;
  • самореалізації.

Розвиток пізнавальної діяльності у дошкільників

Люди вчаться з народження, а триває це все життя. Найвищий рівень активності пізнавальної діяльності припадає на дошкільний вік (молодший / старший). Через неї ми проводимо комплексний розвиток малюків, особливо їх здібностей до пізнання (навичок пошуку, обробки та застосування знань).

У чому суть пізнавальної діяльності у дошкільнят? Вона полягає в придбанні

  1. Навичок постановки завдання.
  2. Уміння планувати кроки до заданої мети.
  3. Здібностей знайти засоби і шляхи для досягнення мети.
  4. В отриманні результату, який потім буде аналізуватись.

Продуктивна діяльність – це освітні заняття, побудовані на вирішенні складних питань. Дитині для пошуку кращого рішення потрібно розібратися з проблемою. У цьому йому допомагає мотивація, інтерес до процесу. Згадаймо слова, які були сказані раніше: найкорисніший вид розвиваючої діяльності для дошкільнят – це гра.

Шлях до знань у дітей починається з дослідницької діяльності, яка поєднує в собі:

  • жвавий інтерес до теми вивчення (екологічної, історичної, пов’язаної з математикою і ін.);
  • навчальний азарт, прагнення отримати результат, досягти успіху;
  • наполегливість;
  • наявність здібностей до навчання, навичок;
  • широта мислення, гнучкість розуму.

Коли малюк шукає відповіді на питання, йому доводиться застосовувати вже накопичений досвід, знання, а також проявляти свої творчі здібності. Таким чином, навчальні заняття тісно сплетені з творчою діяльністю.

Головні форми навчання дітей  дошкільного віку – це дидактичні та інші ігри, під час яких відбувається

  1. Формування здатності до пошуку, аналізу та застосування знань із зовнішнього світу.
  2. Отримання дитиною свого бачення сил природи, явищ, світу.
  3. Розвиток логіки, розуміння причинних і наслідкових зв’язків.
  4. Відпрацювання до автоматизму алгоритму рішення задач (проблема – питання – варіанти – пошук – аналіз – висновки).
  5. Розвиток загальних уявлень про навколишній світ (природу, людей, тварин).
  6. Тренування вольових якостей, потрібних для вирішення складних проблем.
  7. Розвиток впевненості, заснованої на результатах, які дитина сама досягла.
  8. Зростання інтересу до процесу навчання.

Види творчої діяльності в дошкільному віці і їх розвиток

Творчість допомагає людині виразити себе найпереконливішим чином. Можливостей для розповіді про свій внутрішній світ нескінченно багато. Це може бути малюнок або пісня, танець або вірші. Навіть в науці, професії, будь-якій  іншій  справі не можна домогтися досконалості без творчого компонента.

Розвиток творчої діяльності у дошкільнят засноване на тренуванні таких здібностей, як:

  • фантазія, вигадка незвичайних ідей;
  • гнучкість мислення, готовність  до експериментів, прагнення до нового;
  • активна участь  в процесі створення чогось нового.

Для розвитку у малюків інтересу і здатності до будь-якої діяльності батьки повинні подбати про створення необхідних умов:

  1. Розвивати дітей фізично. Від рухливості тіла залежить і рухливість думки.
  2. Створювати прецедент для розвитку, тобто ситуації, де дитині потрібно подумати, докласти зусилля, проявити старання, посидючість, подолати труднощі.
  3. Поступово підвищувати складність завдань.
  4. Заохочувати ініціативу, дозволити дітям самим вибирати цікавий вид діяльності.
  5. Довірити малюкові рішення задач без прямої допомоги дорослих (допомагати не прямими підказками, а грамотною постановкою питань).
  6. Створювати в родині комфортний клімат. Душевний стан малюка – головна умова для його успішного розвитку.

Читати ще:

Секрети швидкісного рахування «Соробан»

Ментальна арифметика як вона працює і для чого потрібна?

Математичні здібності дітей

Видео:



записатися

Записатися в Школу Соробан® у вашому місті

Вартість навчання грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.