Гра - це провідна, хоча, якщо говорити точніше, то єдина природна діяльність дитини в дошкільному віці. Навіть якщо малюк вчиться пізнавати світ, рахує або пише першу букву в зошиті, вчить вірші - будь-яке заняття для нього є однією із форм гри. І ми можемо зібрати цілий список варіантів ігрової діяльності:
- активна (рухлива);
- пізнавальна;
- сюжетно-рольова, яку навіть можна порівняти з театралізованої;
- творча (музична, а також художня);
- трудова;
- дослідницька.
Цей список можна продовжувати в ширину і в глибину, оскільки всі заняття дитини - це гра, яка, по суті, є відображенням нашого справжнього життя.
Організація різних видів діяльності у дітей дошкільнят
У батьків і педагогів є цілком конкретні завдання щодо того, як виховувати дітей. Це розвиток розуму, дошкільна підготовка, нарешті, розвиток особистості малюків, яке включає і моральне виховання, і соціальне, і ін. Виконати ці завдання допомагає добре організована, продумана ігрова діяльність дитини. З нею то і будуть пов''язані головні зміни у формуванні дитячої психіки і інтелекту.
У міру дорослішання малюка, змінюється форма, зміст гри. Дорослим потрібно підлаштувати ігрові заняття під особливості психології дитини. Потрібно створити моральну базу для розвитку інтелекту, який виступає основою розвитку інших граней особистості у дітей. Позитивний ефект настає за умови дотримання правил. Навчальна ігрова діяльність повинна динамічно розвиватися, ускладнюватися силами педагогів. В іграх діти роблять свої фантазії реальними, вчаться самостійності, будують відносини і вибирають собі друзів за інтересами, осягають секрети світу навколо себе. Від того, чи зумів малюк реалізувати себе в іграх, залежать його успіхи в:
- навчальних заняттях (пізнанні);
- трудовій діяльності;
- комунікативній діяльності;
- вирішенні організаційних завдань;
- досягненні цілей;
- самореалізації.
Розвиток пізнавальної діяльності у дошкільників
Люди вчаться з народження, а триває це все життя. Найвищий рівень активності пізнавальної діяльності припадає на дошкільний вік (молодший / старший). Через неї ми проводимо комплексний розвиток малюків, особливо їх здібностей до пізнання (навичок пошуку, обробки та застосування знань).
У чому суть пізнавальної діяльності у дошкільнят? Вона полягає в придбанні
- Навичок постановки завдання.
- Уміння планувати кроки до заданої мети.
- Здібностей знайти засоби і шляхи для досягнення мети.
- В отриманні результату, який потім буде аналізуватись.
Продуктивна діяльність - це освітні заняття, побудовані на вирішенні складних питань. Дитині для пошуку кращого рішення потрібно розібратися з проблемою. У цьому йому допомагає мотивація, інтерес до процесу. Згадаймо слова, які були сказані раніше: найкорисніший вид розвиваючої діяльності для дошкільнят - це гра.
Шлях до знань у дітей починається з дослідницької діяльності, яка поєднує в собі:
- жвавий інтерес до теми вивчення (екологічної, історичної, пов''язаної з математикою і ін.);
- навчальний азарт, прагнення отримати результат, досягти успіху;
- наполегливість;
- наявність здібностей до навчання, навичок;
- широта мислення, гнучкість розуму.
Коли малюк шукає відповіді на питання, йому доводиться застосовувати вже накопичений досвід, знання, а також проявляти свої творчі здібності. Таким чином, навчальні заняття тісно сплетені з творчою діяльністю.
Головні форми навчання дітей дошкільного віку - це дидактичні та інші ігри, під час яких відбувається
- Формування здатності до пошуку, аналізу та застосування знань із зовнішнього світу.
- Отримання дитиною свого бачення сил природи, явищ, світу.
- Розвиток логіки, розуміння причинних і наслідкових зв''язків.
- Відпрацювання до автоматизму алгоритму рішення задач (проблема - питання - варіанти - пошук - аналіз - висновки).
- Розвиток загальних уявлень про навколишній світ (природу, людей, тварин).
- Тренування вольових якостей, потрібних для вирішення складних проблем.
- Розвиток впевненості, заснованої на результатах, які дитина сама досягла.
- Зростання інтересу до процесу навчання.
Види творчої діяльності в дошкільному віці і їх розвиток
Творчість допомагає людині виразити себе найпереконливішим чином. Можливостей для розповіді про свій внутрішній світ нескінченно багато. Це може бути малюнок або пісня, танець або вірші. Навіть в науці, професії, будь-якій іншій справі не можна домогтися досконалості без творчого компонента.
Розвиток творчої діяльності у дошкільнят засноване на тренуванні таких здібностей, як:
- фантазія, вигадка незвичайних ідей;
- гнучкість мислення, готовність до експериментів, прагнення до нового;
- активна участь в процесі створення чогось нового.
Для розвитку у малюків інтересу і здатності до будь-якої діяльності батьки повинні подбати про створення необхідних умов:
- Розвивати дітей фізично. Від рухливості тіла залежить і рухливість думки.
- Створювати прецедент для розвитку, тобто ситуації, де дитині потрібно подумати, докласти зусилля, проявити старання, посидючість, подолати труднощі.
- Поступово підвищувати складність завдань.
- Заохочувати ініціативу, дозволити дітям самим вибирати цікавий вид діяльності.
- Довірити малюкові рішення задач без прямої допомоги дорослих (допомагати не прямими підказками, а грамотною постановкою питань).
- Створювати в родині комфортний клімат. Душевний стан малюка - головна умова для його успішного розвитку.
Читати ще:
Секрети швидкісного рахування «Соробан»
Ментальна арифметика як вона працює і для чого потрібна?
Математичні здібності дітей
Видео:
https://www.youtube.com/watch?v=t2F3V5HENl4
https://www.youtube.com/watch?v=8nd8F2OAgxc&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=LwGMwuAMDeI&feature=youtu.be
Записатися в Школу Соробан® у вашому місті