Интересное, полезные статьи

Чому важливо навчати дитину з самого дитинства

Маленькі діти мають допитливий розум і вражаючу здатність до навчання. Здається, що вони можуть навчитися чому завгодно. І, частково, це правда. Навчання в ранньому дитинстві абсолютно не можна порівняти з тим, як воно відбувається в дорослому віці. По-перше, тому, що здібності у дітей тільки розвиваються і їх потенціал постійно зростає. По-друге, труднощі тільки підстьобують малюка до пізнавальних подвигів. Але є ще і третя відмінність — сама себе дитина не може розвивати. Вона черпає знання, в основному, взаємодіючи з навколишнім світом, а головним джерелом інформації, учителем і зразком для наслідування для неї довгий час залишаються батьки. Якщо батьки не займаються з малюком в дошкільному віці, розраховувати на те, що він зацікавиться навчанням і доб’ється в ній якихось більш-менш значущих результатів, не має сенсу.

Зі скількох років треба починати вчити дитину? Особливості розвитку інтелекту у дошкільнят

Со скольки лет надо начинать учить ребенка? Особенности развития интеллекта у дошколят

Багато хто плутає поняття «розвиток» і «навчання академічним знанням». Через це батьки роблять помилки у вихованні дітей, тому що деякі знання припадають дитині не за віком і не приносять очікуваної користі. Чи сумісне дитинство і навчання? Звичайно, а коли ж ще вчитися, як не в найсприятливіший для цього період. Дитячий мозок розвивається з такою високою швидкістю, що не завжди розвиваюча програма встигає допомагати йому в цьому. А займатися з малюками дійсно потрібно від народження. Але при цьому враховувати, на що здатний маленький учень. У віці до 3-4 років у дітей:
  • висока фізична рухливість;
  • розвиток мови, моторних функцій (зокрема дрібної моторики, спритності і координації);
  • освоєння навичок самообслуговування (малюк вчиться самостійно збирати іграшки,
  • одягатися, їсти);
  • переважання мимовільного (неконтрольованого) і предметного сприйняття і уваги — ще не розвинені навички аналізу, які дозволили б порівнювати і узагальнювати предмети;
  • уява ситуативна, неусвідомлена, тільки починає проявлятися.
З цих вікових ознак ми бачимо, що в молодшому дошкільному віці займатися потрібно активним розвитком усіх форм розумової діяльності, в ігровій формі тренувати мислення, давати роботу пам’яті, використовувати вправи на увагу. Засмічувати дитячий розум
енциклопедичними та іншими «корисними» знаннями зі шкільної програми не потрібно. Дитина здатна їх запам’ятати, але мимоволі, механічно, без розуміння сенсу і призначення цієї інформації.
Зі скількох років можна ВЧИТИ дитину? Розвиток малюка ні на секунду не зупиняється. Поступово в головному мозку дитини утворюється досить нейронних зв’язків, щоб вона могла бачити логічні зв’язки і навчилася робити висновки. До 5 років вже розвивається усвідомлене сприйняття інформації, довільна увага (здатність вибирати об’єкт для ігор або вивчення), вміння серйозно зацікавитися заняттям. Виявляються аналітичні здібності, малюк починає сам придумувати ігри, фантазувати, використовуючи свої уявлення про речі.
У 5-6 років, як і раніше, формується структура головного мозку. Але в цьому віці вже з’являються нейронні синапси, які відповідають за рішення більш складних розумових завдань, ніж в неусвідомленому періоді розвитку. Чим більше таких зв’язків, чим активніше вони стимулюються в дитинстві, тим легше людині справлятися з інтелектуальними навантаженнями, тим ширші можливості для навчання і реалізації своїх талантів в майбутньому.

Зі скількох років дітей вчать математиці? Практика Школи усного рахунку Соробан® в Україні

Со скольки лет детей учат математике? Практика Школы устного счета Соробан® в Украине

Звичайно, на порозі школи малюк вже повинен знати цифри, рахувати числа по порядку і виконувати з ними різні прості дії. Але підготовка дитячого розуму до математики починається набагато раніше. Кожен батько сам визначає готовність малюка до предметного рахунку (одне яблуко, дві цукерки). Поступово малюк вчиться рахувати до 10. Важливо використовувати для рахунку конкретні предмети, оскільки абстрактну кількість у віці до 3-4 років малюки не розуміють.
З тієї ж причини не має сенсу приступати до усного рахунку (рішенням прикладів в розумі), поки дитина не розбереться з кількістю, не навчиться відрізняти «менше» від «більше». Як правило, необхідні знання, досвід, здібності для освоєння основ математики — усного рахунку — розвиваються у дошкільнят до 4-5 років. Саме тому на уроки ментальної арифметики ми приймаємо дітей з 5 років, а якщо бачимо, що малюк не готовий до навчання, пропонуємо батькам відкласти запис на курси до наступного року.
Зате своєчасне навчання дає вражаючі результати. Свою роль в цьому відіграє методика навчання:
  • предметна діяльність (рахування на соробані), яка розвиває моторику і позитивно впливає на розвиток мовлення, прискорює роботу думки;
  • регулярність занять — допомагає виробити звичку до активної розумової роботи;
  • стимуляція різних розумових центрів, їх активація, розвиток;
  • мотивація учнів,розвиток інтересу до навчання за рахунок ефективної взаємодії вчителя з дитиною (ігрові заняття, заохочення дитячих досягнень).
Учні школи Соробан® в процесі навчання набувають такі навички та здібності, які зможуть застосовувати і в школі, і вже в дорослому житті для саморозвитку і вирішення поточних завдань. Однією з них є швидкісний усний рахунок. З його допомогою діти можуть миттєво виконувати необхідні розрахунки і при цьому продовжувати тренувати свій розум, пам’ять,
мислення, логіку …
Навчання дітей з дитинства має величезне значення не тільки для їх інтелектуального розвитку. Малюки, які мають позитивний пізнавальний досвід, легше освоюються в школі і в будь-якому іншому незнайомому середовищі, відчувають себе впевненіше, спокійно долають труднощі і домагаються більших успіхів, ніж ті малюки, з якими займалися мало.
 
Читати також:

Основні правила в навчанні дітей усного рахунку

Підвищуємо уважність дитини за допомогою ментальної арифметики

Чому дитина не хоче вчитися та як це виправити

Відео:

Школа Соробан® Київ, Віктор, рахунок в лінію та вірш.

Школа Соробан® Вишгород, Петрик, множення.

Школа Соробан® Київ, Дашуня, рахунок «ланцюжком»

Стоимость обучения грн.
АКЦИЯ Приведи друга и получи скидку 10 % за каждого на 2016/2017 уч. год. У вас двое детей? Стоимость обучения 2-го ребенка -30% Стоимость обучения 3-го ребенка -40%
Если в течение пробного месяца наш курс Вам не подойдет, мы вернем Вам деньги.