Дитяча обдарованість – одна з найдивовижніших, нерозгаданих таємниць людського мозку. Обдаровані люди розвивають суспільство, збагачують людство новими знаннями, відкриттями в різних галузях науки. Кожен такий талант безцінний, тому досвідчені педагоги, вчені, психологи століттями шукають пояснення обдарованості, як прояву розумової роботи мозку, та засобів впливу на розвиток унікального дару в кожній дитині.
Як проявляється обдарованість?
Під обдарованістю розуміють розвиток у дитини будь-яких видатних розумових, емоційних, фізичних здібностей, що не відповідають її віку. Причому у кожного малюка вона проявляється індивідуально й пов''язана з високою активністю півкуль мозку. Особливі природні таланти можна розділити на кілька видів:
- Художній дар малювання, прикладної творчості, виняткові музичні, акторські здібності.
- Академічний або інтелектуальний – прояв виняткових здібностей до певних предметів (математика, поезія, іноземні мови) або ж взагалі високий рівень здатності до навчання.
- Творчий – унікальне «відчуття» світу, неординарність мислення, фантазія.
- Соціальний – дар встановлювати контакт з людьми, гнучкість мислення, вміння вести діалог, приймати рішення, лідерські якості.
- Психомоторний – особливі фізичні дані, які дозволяють досягти успіху в спорті, танцях тощо.
Талант рідко проявляється лише в одній сфері життєдіяльності. Більшість обдарованих дітей мають багатогранний, дуже розвинений інтелект.
Найпоширеніші помилки батьків обдарованих дітей
Навчання обдарованої дитини вимагає від батьків і педагогів уваги, терпіння й сил, оскільки водночас з неординарними здібностями такому малюкові властива чутлива психіка. Він як ніхто потребує заохочення своїх поглядів, ідей, досягнень, болісно реагує на тиск, авторитарні методи виховання. Батьківські помилки:
- Невтручання. Батьки дуже пишаються талантами малюка, але... вважають, що дарування прекрасно розвивається без їх допомоги. У результаті вже у середніх класах його здатності вирівнюються з однолітками, зникає бажання вчитися.
- Надмірне захоплення обдарованістю сина/доньки – пробуджує пиху, зарозумілість, проблеми у міжособистісних стосунках.
- Великі здібності – високі вимоги. У дуже вимогливих батьків, які чинять тиск, обдарованість обертається для дитини невротичними порушеннями, розвитком невпевненості, інших психологічних проблем.
- Ототожнення не за роками розвиненого інтелекту з психоемоційною дорослістю. Розумні діти, хоча й розуміють більше за інших, але так само потребують підтримки, турботи.
- Ігнорування або навіть приниження дитячого таланту (знецінення успіхів дитини).
Вказані помилки неприпустимі стосовно будь-якої дитини. Просто в обдарованих дітей більше розвинена емоційна сприйнятливість, тому кожне слово може стати згубним для їх таланту.
Як допомогти малюкові?
Таланти проявляються там, де їм допомагають. Виховання обдарованої дитини починається зі створення ідеальних умов для розвитку природного потенціалу. І в цьому методу ментальної арифметики Соробан немає рівних!
Розвиваючи обидві півкулі, а разом з ними логічні, творчі, комунікативні здібності, пам''ять та мислення, уяву і гнучкість розуму, ментальний рахунок запускає складний процес формування дитячої індивідуальності – яскравої, талановитої.
Центр навчання дітей усному рахунку пропонує програму, яка за два роки занять допомагає кожній дитині пізнати себе, свої можливості, знайти той самий унікальний дар, з яким малюк зможе реалізувати себе в житті, у творчості, в професії.
Читайте також: