Пізнаючи світ дитина використовує всі доступні їй способи, задіюючи обидві півкулі мозку.
Щоб допомогти їй стати розумнішою і не відставати у творчому розвитку, використовується спеціальний особливий принцип японської лічби, який дозволяє оперувати великими числами, вирішувати складні приклади в розумі. Але “калькулятор” в голові — лише приємний побічний ефект методики, яка
- навчає нестандартно думати і творчо підходити до будь-якого процесу;
- розвиває пам''ять, логіку, концентрацію;
- збільшує швидкість сприйняття і осмислення будь-якої інформації;
- дарує дитині впевненість в собі і своїх силах;
- програмує на успіх в школі.
Головним інструментом цієї методики є спеціальна рахівниця соробан (абакус). Вперше її почали застосовувати в Китаї, а у 16 столітті Японія зацікавилася новим принципом підрахунку і створила свою систему - японську лічбу.
Процес вдосконалення китайської рахівниці суан-пан проходило у такому швидкому темпі, що скоро з''явтлися японські рахівниці соробан, назву яких можна перевести як “дошка для лічби”. Саме влаштування цієї давньої рахівниці виявилося таким доступним і корисним, що її почали використовувати в щоденних справах і державних розрахунках. Їх використання в навчальному процесі сприяло формуванню нової програми, що отримала назву “ментальна арифметика”. Завдяки оптимальному поділу кісточок, соробан вважається найшвидшим і найоптимальнішим механічним лічильним пристроєм, оскільки дозволяє відображати одне число тільки одним способом, це виключає плутанину під час підрахунків. Жодну цифру на рахівниці не можливо відкласти двома способами.Японська лічба допомогає у складних обчисленнях, у базовій математичній освіті, а саме, у візуальному розумінні дітьми числових конструкцій, складу числа і понятті цифри, це найкращий спосіб пояснити дітям десяткову систему.
Весь процес навчання японської лічби складається з двох етапів. На першому – діти долають техніку лічби на кісточках. На другому етапі учні переходять до лічби в уяві або на ментальному рівні. Кожне заняття поступово послаблює прив''язаність до рахівниці і стимулює дитячу уяву. Ці заняття супроводжуються завданнями на логіку і творчість.
В Японії усна лічба настільки популярна, що її практикують навіть під час фізичних вправ. Дуже помічною вона стала в маленьких поселеннях, де освіта широко не поширена, і для сліпих, що бажають отримати математичну освіту у і навчитися рахувати. Ця методика не має ''протипоказань” і може бути однаково корисною для кожного.
Сьогодні соробан надає ряд величезних переваг і в Японії вважається цінним інструментом обчислень. Техніка японської лічби є обов''язковою для вивчення в початковій школі. Це також популярний вид спорту і розваг.
Але.. Щоб в Японії освоїти соробан, саме в розумі, і натренувати не тільки пальці але й мозок, за традиційною методикою японської лічби, потрібно 5 років працювати над цим. До того ж засвоїти її досконало можуть лише дуже талановиті діти.
В 2013 році, завдяки ентузіазму Юрія Ньвосьолова, який вдосконалив і покращив цю методику, взявши найцінніше і відкинувши непотрібне, з''явилася нова вдосконалена ментальна арифметика , яка стала базовою для будь-якого іншого навчання і це – методика усного рахунку Соробан ®.
Ми не вивчаємо ділення, тому що воно дублює в ментальній арифметиці звичайні математичні моделі. Множення ж – без таблички, по методу Трахтенберга – переведене на рахівницю соробан. Завдяки цьому його засвоюють всі діти. У нас спочатку – ази роботи на рахівниці, паралельно – навчання візуалізації її і виконання лічби в уяві. Все це активно тренує і розвиває півкулі, виробляючи цікаву властивість : не дивлячись на рахівницю, не торкаючись її, імітувати лічбу і в цей час з великою швидкістю здійснювати підрахунки в уяві. Одночасно заняття 2 уроки на тиждень, виконання домашніх завдань 15-25 хвилин на день + комп''ютерна програма для домашнього закріплення навичок з впровадженим штучним інтелектом. На заняттях активно використовуються зорові, слухові і тактильні методи навчання. Контроль тренера за виконанням домашніх завдань і рівнем особистих досягнень кожного учня.
Результат: всього за 2 роки – гарантія набуття стійких навичок лічби за вдосконаленою ментальною арифметикою і надійного фундаменту для подальшого гармонійного розвитку – і на все життя! Такі чудеса творить Методика усного рахунку Соробан ®!
Читати ще:
Секрети швидкісного рахування «Соробан®»
Ментальна арифметика як вона працює і для чого потрібна?
Користь ментальної арифметики для дитини
Видео:
Групові заняття в школі Соробан®
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=p2ye88suskA[/embed]
Учень школи Соробан® рахує і читає вірш одночасно
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=rIHJYd6l75I[/embed]
Школа усного рахунку Соробан®
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=8KbSIJkgw8o[/embed]