Скажіть, що ви уявляєте при словосполученні «помножте 9 на 7»?))
Більшість з нас швиденько збігає до закутків нашої пам''яті, та лівою півкулею згадає зазубрену ще в школі табличку множення. Деякі, кому пощастило трохи більше з учителем математики, згадає ще пару прикладів, як множити за допомогою пальців або інших прийомів.
А пам''ятаєте, як ми, дорослі, коли були молодшими школярами, все літо намагалися вивчити таблицю, надруковану на останній сторінці зошита в клітинку?)) Тому, кому це вдалося, пощастило поміж перших вийти до дошки на уроці математики й, відповівши на запитання вчителя, отримати заслужену оцінку.
А ті, хто все літо прогуляв, і кого навіть суворий тато не зміг засадити за зубріння, сиділи тихенько, опустивши голови та, як мантру, повторювали: «Тільки не мене... тільки не мене».
Зараз це приємні спогади з дитинства, а тоді це було нудним заняттям. У школі більшість уроків активно розвивали нашу ліву півкулю, тому багато хто з нас виріс «технарем». Нас уже з дитинства ділили на «технарів» і «гуманітаріїв».
Сьогодні, завдяки новим відкриттям, ми можемо повноцінно використовувати можливості правої та лівої півкулі одночасно й більше не вішати на себе ярлики.
У 2013 році Школа Соробан® на чолі зі своїм засновником Юрієм Новосьоловим відкрила Україні Методику усного рахування Соробан® і вже 4 роки тренує мозок діток від 5 до 11 років.
Школа Соробан не вчить рахувати, її мета не навчити дитину правильно множити, додавати або віднімати. Основні аспекти, за якими приходять до школи Соробан діти, - це:
- концентрація уваги;
- швидке прийняття рішення в багатозадачності;
- швидкість мислення;
- синхронний розвиток обох півкуль;
- формування та зміцнення нейронних ланцюжків.
Саме тому, що школа Соробан не математичний гурток, в ній не вчать "прямої методи" множення та ділення, адже ці знання й вміння дитина отримує в звичайній школі. Другий рік в Соробан присвячений
множенню без таблиці. Юрій Новосьолов та його команда переклали метод Трахтенберга на рахівниці соробан. Тепер перший рік на уроках і в домашніх завданнях діти прагнуть до швидкості виконання, а на множенні включається режим глибокого опрацювання образу, масивів кісточок, картинок-цифр.
Етапи тренувань у Соробан легко порівняти з еволюцією автомобіля: перші авто з''явилися в 17 столітті й працювали на пару, потім з''явилися машини з двигуном внутрішнього згоряння на газу та авто з бензиновим двигуном. Основною функцією такого транспорту було перевезення на тривалі відстані людей і вантажів. Спочатку метою в розвитку машинобудування було досягнути самохідності, а тільки потім додалися зовнішній вигляд, розміри, цільове спрямування. Сьогодні авто - це засіб пересування, що допомагає людині у всіх сферах життя.
Перші згадки про Методику усного рахування з''явилися понад 25 років тому в Японії та Китаї. Згодом вміння рахувати за допомогою рахівниць соробан поширилося по всіх Східних країнах і дісталося до Європи. Початковою функцією такого способу було вміння рахувати й знання числа та цифри. Було відмічене, що чим частіше людина, а особливо дитина, займається усним рахуванням, тим краща її мозкова діяльність. Створюючи в уяві рахівниці, проводячи на них розрахунки, діти активно розвивали ліву та праву півкулі свого мозку. Методика рахування на соробан отримала назву "ментальна арифметика".
У 2013 році Юрій Новосьолов удосконалив класичний її варіант, додав алгоритми, створив тренажер на комп''ютері, прописав методику викладання, і світ побачила сучасна версія Методики усного рахунку Соробан®.
Перший рік йде навчання "+" і "-", відпрацьовується швидкість обчислення, багатозадачність, швидкість концентрації уваги. Кожна наступна тема додає до попередньої свій алгоритм, збільшуючи роботу мозку з обробки інформації та зміцнюючи зв''язок між лівою та правою півкулями.
Починаючи множення, до вже вивчених і закріплених алгоритмів приєднуються правила для множення без таблиці, використовуючи тільки рахування та вміння оперувати отриманими знаннями в нових темах. Множення в Соробан - НЕ математичний трюк, не хитрість. Це найвищий ступінь в синхронізації півкуль, у формуванні й зміцненні нейронних з''єднань. Це глобальне опрацювання багатозадачності й концентрації, пам''яті, вміння використовувати весь масив знань з попередніх тем.
Якщо порівняти з розвитком авто, то перші теми в Соробан - це парова машина, друге півріччя тем - авто на ДВЗ, множення - сучасний автомобіль, у якому поєдналися не тільки можливість переміщень, але й комфорт з безпекою та стилем.
Як і в світі автомобілів є свої марки, престижні авто, так і в світі Ментальної арифметики існує своя градація методик і шкіл. Адже існують жигулі, щи вимирають, класична Волга та сучасні БМВ, Порш. Юрій Новосьолов вже не раз говорив: «Головне, не купити перші за ціною других».
Як побачити різницю? Дивіться на результати дітей, на їх вміння й можливості після навчання в Школі Соробан та інших школах КМА. Пам''ятайте:
Соробан не вчить рахувати, Методика Соробан тренує мозок, вчить швидко думати!
Мовою машин це - з''єднувати комфортне переміщення зі зручністю, безпекою та стилем!