Розвиваємо дитячу пам’ять зі Школою Соробан
Пам’ять – один з найважливіших факторів, що формують особистість. Завдяки їй дитина поступово пізнає навколишній світ, осягає власний внутрішній світ, набуває загальне уявлення про життя, людей, про себе. Ось чому розвиток дитячої пам’яті є одним з ключових питань інтелектуального виховання.
Особливості дитячої пам’яті
короткочасну й довготривалу;
механічну, логічну або оперативну;
довільну або мимовільну;
опосередковану або неопосередковану.
Усі ці види пам’яті невіддільні одна від одної. Фахівці називають таку властивість нейропластичністю. Особливо яскраво вона проявляється у малюків 5-6 років. Діти 6-11 років при відсутності навичок управління пам’яттю все частіше використовують такий неефективний спосіб запам’ятовування, як заучування. Малюки сприймають, запам’ятовують інформацію, граючи, пропускаючи її через свої емоції, відчуття. Будь-яке пережите враження (побачене, почуте, відчуте) залишає відбиток у головному мозку.
Ще одна дивна особливість пам’яті у дітей – вона, одночасно, є й метою раннього розвитку, і ефективним засобом навчання. Таким чином, коли ми розвиваємо цю властивість розуму, тоді, водночас, допомагаємо формуванню здатності легко засвоювати знання.
Як розвивати пам’ять у дітей?
Все нове, незрозуміле, складне викликає у малюків величезний інтерес. Розвивати пам’ять необхідно за тим же принципом – пропонувати дітям широке поле для саморозвитку, враховуючи при цьому всі способи дитячого сприйняття:
- і зорове;
- і слухове;
- і сенсорне;
- і емоційне.
Основою швидкого запам’ятовування у дитини є перетворення інформації в образи. Будь-який текст, подія, слово вона запам’ятає швидше, якщо зуміє його собі уявити. Другий важливий фактор – усвідомлене навчання. Малюк засвоїть матеріал краще, якщо буде розуміти суть предмета. Звідси вимоги до навчання: ми, у першу чергу, маємо розвивати у дітей
- уяву, фантазію;
- асоціативне мислення (здатність візуалізувати);
- уважність;
- мислення.
Розвиток дитячої пам’яті в Школі Соробан
Техніка візуалізації, асоціації успішно застосовується в різних програмах інтелектуального розвитку. Ментальна арифметика є ідеальним способом розвитку дитячої пам’яті з кількох причин:
- вправи на рахівницях соробан розвивають дрібну моторику та, разом з тим, уяву й сенсорну пам’ять;
- візуалізація рахівниць являє собою не що інше, як гру в асоціації, яка розвиває фотографічну пам’ять;
- умова задачі відтворюється вголос і на екрані комп’ютера, а дитина вирішує її, пересуваючи пальцями кісточки абака, що дозволяє домогтися гармонійного розвитку різних способів запам’ятовування;
- урок в Школі Соробан – це гра, що захоплює, у якій є місце й змаганням, і спілкуванню, і позитивним емоціям, що підсилює ефект розвивальних вправ.
Легке, швидке запам’ятовування інформації – найкраща допомога дитині у навчанні. Але вона працює тільки в поєднанні з такими інтелектуальними здібностями, як самостійне мислення, логіка, уміння аналізувати, інтуїція, творчий підхід. І якщо ви думаєте, як розвивати дитячу пам’ять і при цьому навчити дитину використовувати весь спектр можливостей розуму, усне рахування Соробан – ваш кращий вибір.
Читайте ще: