Цікаве, корисні статті

Про логіку, рахування й не тільки …

Саме нерозуміння суті процесу розвитку логічного мислення часто наводить батьків на думку про те, що наш метод не сприяє розвитку цього самого мислення. Тоді варто пильніше розібратися з тим, а що ж вони відносять до поняття «логіка», та що мають на увазі під поняттям «не розвиває».

Якщо звернутися до словника, то ми там побачимо чітке тлумачення поняття:

Логіка (грец. Λογική – «наука про правильне мислення», «здатність до міркування»; від грец. Λόγος – «міркування», «думка», «розум».

Як ми бачимо, логіка – це ціла наука, яка виробляє у людини здатність міркувати, використовуючи такий природний дар, як розум. Саме завдяки йому й розвивається здатність мислити, аналізувати та міркувати.

Проходячи шляхом свого розумового розвитку, ми крок за кроком розвиваємо своє логічне мислення, будуючи спочатку план шляху від будинку до школи, а потім і свій бізнес-план. Наш мозок вчиться приймати масу інформації з навколишнього світу, обробляти її, обирати найнеобхідніше й тільки потім приймати потрібне рішення.

Саме завдяки логічному мисленню ми здатні проробляти, здавалося б, немислимі мозкові операції:

  • відрізняти головну інформацію від другорядної;
  • бачити взаємозв’язки;
  • виконувати аналіз і синтез фактів;
  • пояснювати ті чи інші явища;
  • усвідомлювати проблеми й «бачити» шляхи їх вирішення;
  • формувати свої думки й ділитися ними з іншими.

Логічне мислення вимагає до себе пильної уваги – постійного розвитку. Чим інтенсивнішими та різноманітнішими будуть методи та шляхи його розвитку, тим ефективніше буде його віддача.

У чому полягає суть нашого методу розвитку логічного мислення?

Для звичних простих арифметичних дій створений геніальний алгоритм, що не тільки активізує мозок, але й веде його шляхом пошуку й створення рішення. Дитина спочатку виконує арифметичні дії на рахівницях соробан, а потім на створеному в уяві їхньому образі. Далі мозок виконує непрості розумові операції зорового й слухового сприйняття інформації, її подальшого аналізу та визначення теми заданого числового ряду, пошуку потрібного алгоритму дій отриманих числових зв’язків, покроково проходить його, щоб досягти правильного результату.

І, що найдивніше, все це відбувається на великій швидкості та супроводжується додатковою дією: слуханням тексту, який читає тренер, і відповідями на питання за змістом або читанням напам’ять вірша. Цей логічно побудований ланцюжок активізує мозок, розвиває та закріплює його здатність до аналізу, побудови міркування, виділення головного, узагальнення й практичного застосування.

«Чи допоможе це вміння в навчальній діяльності?» – запитаєте ви. Та напряму: мозок, який закріпив навичку такої ефективної роботи з отриманою інформацією, впорається з будь-яким логічним навантаженням. Для нього не викличе труднощів вирішення знайомого для всіх завдання на перевірку логіки про те, хто молодший, якщо за віком Колі було стільки ж років, скільки Наташі зараз, при цьому Аня була старша за нього. Особливо важливо у всьому цьому зрозуміти головне й найважливіше: з цим завданням справляється швидко та правильно тільки мозок, який вміє зосереджувати увагу, виділяти взаємозв’язки, міркувати й видавати правильну відповідь.

Ми напряму працюємо з мозком, розробляючи його як м’яз, який виконує процес логічного мислення й поступово привчить дитину обов’язково аналізувати та міркувати. Такі діти завжди виділяються серед інших своєю надзвичайною допитливістю, бажанням і вмінням все аналізувати, обмірковувати й пояснювати. І це не просто якась примха, а життєва необхідність для них. Їхнє логічне мислення вже привчене складати необхідні ланцюжки та, якщо якоїсь ланки немає, то мозок її обов’язково знайде та відновить.

А тепер про те, чи може постраждати якимось чином логіка від занять ментальною арифметикою. Якщо ця думка висловлена не для того, щоб вставити «свої п’ять копійок у тему», то, значить, виникла серйозна необхідність звернутися за допомогою до психологів, оскільки логічне мислення відноситься до психічних функцій. Ця функція, як і будь-яка інша, розвивається за певним механізмом, має свої вікові завдання й тісний зв’язок з іншими функціями. І якщо, наприклад, є проблеми з пам’яттю, то це відразу ж позначиться на розвитку дитини.

Смішно та безглуздо звучить фраза про те, що у дитини почав знижуватися рівень логіки, коли вона почала рахувати. Це все одно, що звинуватити 30 присідань в поганому плаванні. Якщо дитина до наших занять вже мала навички аналізу, синтезу, виділення головного, вміла роздумувати та міркувати, то вона не зможе їх втратити під час ментального рахування, яке спрямоване саме на їхню активізацію та розвиток. Адже логіка в тому, що ці навички або є, або їх немає.

Неможливо зменшити те, чого немає.

Якщо їх немає, то у дитини розвивається інтуїтивний вид мислення, коли процес вирішення нагадує вгадування за принципом «пощастить – НЕ пощастить». Найчастіше, це є результатом неправильного розвитку й навчання, «натаскування» на рішення логічних задач. Втома дитини теж може зіграти негативну роль. Коли мозок відчуває непомірні навантаження, то йому не до створення логічних ланцюжків.

Всім знайомі пам’ятні розтягнуті в часі до півночі домашні завдання. Знайомий результат таких виконань – дитина відмовляється їх виконувати. У нас в Школі Соробан домашні завдання на основі штучного інтелекту підібрані під кожного учня й заздалегідь програмують його на успіх.

Не поспішайте робити висновки про те, з чим Ви не знайомі! Приведіть до нас вашого малюка, і ви все самі побачите та дізнаєтеся й про логіку, і про рахунок і, про багато чого іншого!

 

Читайте ще:

Розвиваємо дитячу пам’ять зі Школою Соробан
Креативність – до чого тут ментальна арифметика?
Успіхи дітей. Як встигати все!

Теги: , ,

Вартість навчання грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.