Розклад Що таке Соробан? Блог Галерея Франшиза
Ментальна арифметика для дітей в Україні за методикою Соробан
Розклад Що таке Соробан? Блог Галерея Франшиза

Рахунок на півкулі. Випускники 55+ у Дніпрі.

У Дніпрі вперше в світі групу пенсіонерів навчили японської ментальної арифметики.

В останні роки ментальна арифметика (або японське образне рахування) завойовує все більшу популярність як дисципліна, що дозволяє розвивати математичні та інші здібності дітей, щоб краще підготувати їх до школи або полегшити процес оволодіння знаннями. Однак дотепер ні у японців, ні в їх численних послідовників з інших країн не доходили руки до пенсіонерів. Різні школи класичного образного рахування та авторські методики, спрямовані на навчання дітей у віці 5-11 років або близько того. Більш того, вважається, що людей похилого віку навчити технології образного рахування неможливо. Але тепер цю помилку успішно подолано новатором ментальної арифметики з Дніпра - Юрієм Новосьоловим. Юрій Новосьолов одним з перших на пострадянському просторі навчився сам і почав навчати японської ментальної арифметики. Минулого тижня його авторська школа «Соробан» випустила групу першого року навчання з тих, кому за 55. Утім, в реальності деяким студентам перевалило й за 80. За словами самого Новосьолова, набираючи групу з пенсіонерів, він мав мету підтвердити тезу, що його методика дійсно розвивальна. «Зараз будь-який гурток для дітей говорить, що він дітей розвиває. Але правда це чи ні? Невідомо. Коли ми говоримо, що покращуємо концентрацію, увагу, пам''ять і т.д. у дітей, ми не можемо бути впевнені в тому, що це дійсно так. Діти ростуть. Їм від природи дано покращувати всі свої фізичні та розумові здібності. З літніми людьми ситуація діаметрально протилежна. У зв''язку з фізіологією своєю вони вже не покращують свої розумові здібності. Тому, якщо ми зможемо домогтися в них поліпшення пам''яті, швидкості реакції, уваги, концентрації, то це однозначно буде заслуга школи», - розповів «2000» автор експерименту. У минулому році Юрій Новосьолов дав оголошення в кількох міських газетах Дніпра, запросивши літніх городян безкоштовно пройти річне навчання образного рахування. Про те, що пенсіонери вважаються такими, яких навчити неможливо в принципі, їм, звичайно ж, не повідомили. Як і діти, студенти групи «для тих, кому за 55» ходили на заняття раз на тиждень, а потім щодня дистанційно виконували домашні завдання. Паралельно учасників вікової групи тестувала психолог Вікторія Гавриш. За її словами: «У рамках цього проекту нам було цікаво, наскільки змінюються показники пам''яті та уваги. Тому учасників групи щомісяця тестували, щоб подивитися, наскільки ця методика впливає на важливі когнітивні функції, які, як вважається, в цьому віці починають згасати». Ті, кому за 55, а в реальності - й за 80 Не всі вікові учасники групи змогли успішно пройти навчання. Деяким ментальна арифметика виявилася не під силу, або ж завадили побутові труднощі. Але 17 студентів все ж завершили річний курс. Серед них - кілька викладачів вищої школи на пенсії, інженери, виробничники й просто люди, які розуміють, що навіть у зрілому віці розвиток розумових здібностей - це шлях до довголіття. 65-річна Ольга Литвинова до пенсії багато років викладала в дніпровських ВНЗ політекономію, економічну теорію та інші економічні дисципліни. За її словами, бажання навчатися впродовж життя було в неї постійно. Весь час опановувала нові дисципліни, а після виходу на пенсію помітила, що короткочасна пам''ять стала гірше, і задумалася, як її відновити. Ментальній арифметиці Ольга Миколаївна навчалася з задоволенням, і очікування її не обманули. Сергію Пузанову теж 65 років. Він займається виробництвом екологічно чистих продуктів та екотехнологій. Завжди любив математику й цифри, тому прийшов на ці курси, щоб пізнати щось цікаве. Сергій Михайлович радий, що завдяки заняттям в школі йому вдалося вразити онука. За 5-7 секунд він може помножити на 11 про себе будь-яке п''ятизначне число. Онук спочатку думав, що це неможливо. Але в підсумку визнав за дідом цю «над здібність». Хоча рахування - не самоціль. Головне, що змінюється якість життя. Відчувши себе, як і півстоліття тому, школярами, люди живилися на курсах позитивною енергетикою. Валентина Калініна, яка до пенсії пропрацювала в дніпровських ВНЗ 30 років (викладала психологію, філософію, управління персоналом), пішла на навчання з далекосяжною метою - синтезувати вже знайомі їй методики. Називає ментальну арифметику «соробан» «чудовою методикою, щоб заспокоїти себе». Стан, який вона при цьому зазнала, порівнює з «Я-присутністю». Переконана, що людям, які не дійшли до завершення навчального курсу, не вистачило психологічної компоненти. Хоча особисто вона займалася «в гармонії, комфорті та задоволенні», а тепер міркує, як можна коштом психологічної складової поліпшити методику викладання або застосувати подібне рахування в інших дисциплінах. Підсумок річного курсу навчання японської ментальної арифметики українських вікових студентів підвів автор методики Юрій Новосьолов. За його словами, японці, які багато років рахували на рахівницях, помітили, що після 20-річної практики необхідність в фізичних рахівницях відпадає. Щоб додавати або віднімати числа, досить ворушити пальцями уявні рахівниці. Згодом цей ефект був покладений в основу класичної методики, що дозволяє за допомогою образного мислення навчити дитину рахування за 1-2 роки. Перший рік дитина рахує на класичних рахівницях, а другий - на уявних. Ще більших успіхів вдалося досягти за допомогою комп''ютерних програм і технологій. У його авторській школі кількість дітей, які успішно навчаються, збільшилась з 25% до 90% і більше. На сьогодні різні методики ментальної арифметики практикуються більш ніж у півсотні країн світу. І найбільш популярні вони не в передових і розвинених державах. Цьому є чітке пояснення. Якщо дитина народилася в Швейцарії, то її життя вже вдалося. А тій, яка народилася в СНД або в інших країнах, що розвиваються, навіть отримання червоного диплома ВНЗ не гарантує нічого. Щоб стати по-справжньому успішним, нашим співвітчизникам доводиться бути трохи розумнішими, швидше міркувати й дивитися на деякі речі більш різнобічно. Здатність до досягнення успіху - це не список енциклопедичних знань, а вміння ними користуватися. У навчанні ментальній арифметиці є видима частина айсберга - це додавання, віднімання тризначних або множення тризначних чисел. І є підводна, основна, - це увага, пам''ять, концентрація, швидкість. Коли на курси образного рахування приводять 11-річних учнів математичних класів, які й так рахують прекрасно, то в них підвищується успішність з усіх інших предметів. Адже основне вміння, яке вони отримують на курсах, це мотивація й концентрація. Хоча й тут не обходиться, звичайно, без здібностей, недоступних простим смертним. Внаслідок того, що при подібному рахуванні залучено праву півкулю, а ліва - вільна, люди, які пройшли навчання за цією методикою, можуть здійснювати про себе арифметичні дії, та водночас вголос декламувати вірш. Саме тому викладачі ментальної арифметики кажуть, що їх методика не націлена на те, щоб люди рахували швидко. Вони займаються тренуванням образного мислення - правої та лівої півкуль. У майбутньому практику навчання образного рахування вікових студентів «Соробан» має намір поширити на свої філії, які відкриті в багатьох містах пострадянського простору та в Європі - від Новосибірська до Риму. За навчання доведеться платити, але Юрій Новосьолов запевняє, що це будуть соціальні та доступні ціни. Навіть людей, які все життя вирішували серйозні виробничі завдання, які викладали у ВНЗ, які проектували або будували заводи-гіганти, може зацікавити навчання методиці одеського математика Якова Трахтенберга, який у роки Другої світової війни перебував у концтаборі й, щоб зберегти розум, розробив там систему усного множення. Математику вдалося втекти до Швейцарії, де він став всесвітньо відомим, у т. ч. завдяки розробленій ним методиці. Якщо навчання вікових студентів увійде в моду, цілком можна передбачити й міжнародні змагання зі швидкісного усного рахування, які зараз проводяться серед молодих адептів ментальної арифметики. А там, дивись, і Олімпійські ігри не за горами! Джерело: 2000 Читати ще: Як навчитися бути старенькими? Студенти 55+ в Соробан®.  
circlecirclecircle

Хочете розвинути здібності вашої дитини?

Ми завжди раді відповісти на будь-які ваші питання, що стосуються навчання, тренування та методики Соробан®.

Зателефонуйте нам, домовтесь про зустріч, познайомтеся з тренером, поспілкуйтеся учнями та їх батьками. Ми готові похвалитися вам результатами навчання, розказати про наші інновації та показати новинки. Сайт має форму зворотнього зв'язку, якщо вам зручно, то можете отримати відповідь заповнивши форму або набравши на номер школи вашого міста.

Вас можуть зацікавити

Спробуйте наші додатки

Soroboom Lite

Soroboom Lite

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_icon
Soroboom AR

Soroboom AR

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_iconhuawei_icon
Worlds of Soroban

Worlds of Soroban

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_icon
Soroban Dance

Soroban Dance

appStore_icongooglePlay_icon

Soroboom AR

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_iconhuawei_icon
logo_white

©Copyright 2013-2024 by Iurii Novosolov. Всі права захищені.
Заборонено будь-яке копіювання матеріалів ресурсу без
письмової згоди власника.

Меню

Розклад Що таке Соробан? Блог Галерея Франшиза

Соробан® у інших країнах

by countryro countrycz country
com country
masterCard_iconvisa_icon

©Copyright 2013-2024 by Iurii Novosolov.
Всі права захищені.
Заборонено будь-яке копіювання матеріалів ресурсу без письмової згоди власника.