Автор: дитячий нейропсихолог і педагог Лариса Деменко
Довкола ментальної арифметики ведеться багато суперечок. А це свідчить, що тема розвивається і захоплює думки батьків. Внаслідок чого з''являється багато сумнівів, домислів і навіть страхів. Корисно чи шкідливо, розвиває чи засмічує голову, чи варто на це витрачати час ... Ось і мене запитують, чому ж я вибрала ментальну арифметику для свого дитячого центру? ❗10 років центр працює в рамках нейропсихологічного підходу, вже 2 роки викладаємо ментальну лічбу дітям 6-12 років.
️Іллюзіі і очікування.
Знову ж, розмножують серед батьків міфи. Тому наголошую: віддаючи дитину на навчання, батьки повинні розуміти мету. І не підміняти одне іншим! Якщо мета - поліпшити розв''язання задач в школі - йдіть в математичний гурток і розбирайте типи задач, вчіть дитину алгоритмам рішення. Ви ж не нарікаєте на те, що займаючись вивченням англійської мови, у вас в голову автоматично НЕ завантажується французька? Я розумію, що це було б зручно, але усна лічба - не заміна розвитку і навчанню. Це спосіб розвивати здібності, як гра в шахи, про що в хорошій школі Вам розкажуть на першому занятті, яке проходить разом з батьками.
️Посилання на авторитетів.
Ось, яка тут проблема. Щоб бути компетентним у питанні, важливо володіти темою не однобічно. Наведу приклад, для розуміння. Один шановний нейропсихолог сказав, що "образна лічба розвиває тільки другий і третій блоки мозку, обкрадаючи цим, найважливіший - перший блок, який дає енергію на здійснення будь-якої діяльності! І тому наші діти хворіють!" Пристрасті які. Я думаю, колега дуже добре орієнтується в своїй темі і дуже далекий від розуміння "не своєї".
Щоб робити такі заяви, потрібно, хоча б, півроку спостерігати за реальними дітьми, які займаються ментальною лічбою. І не тільки за дітьми, а й за зрілими людьми, зробивши тести до початку занять і після них. Такий фахівець буде говорити об''єктивно, спираючись на реальні дані з власної практики і на свої спостереження. Різниця зрозуміла? Щоб стверджувати - потрібно самому бути в курсі!
Сюди ж відношу: "Я, як педагог, вивчила цю тему і зрозуміла, як це шкідливо!" Вивчити тему можна тільки одним способом - почати рахувати образно! Тоді можна зрозуміти, як це працює, на що впливає і т.п. Зібрати разом відгуки та статті по мережі - це не означає вивчити тему.
️В скарбничку міфів: "Займався МА до школи, а в 1 класі не зміг полічити, тому що заплутався!"
Або Вам погано пояснили, як працює метод, або Ви лукавите!
В голові вашої дитини - це два зовсім різні вміння. Їх забезпечують абсолютно різні функціональні системи. І якщо дитина не може освоїти лічбу на уроках математики, то причину потрібно шукати, наприклад, в недостатній сформованості просторового фактора, також варто перевірити рівень розвитку мислення і почати допомагати дитині!
Математична лічба і ментальна лічба - не одне й те саме. У кожного свої цілі, завдання та реалізація.
Чи буде дитина після навчання гірше рахувати на уроках математики? Ні! На першому етапі діти роблять підрахунки на спеціальній рахівниці, тобто взаємодіють з реальними об''єктами - кісточками. Це дозволяє правильно перейти від конкретного об''єкта до абстрактних чисел і натренувати здатність уявляти. У жодній хорошій школі немає мети замінити математичну лічбу ментальною! Якщо Вам кажуть інше, Вас обманюють.
Чи будуть покращення в математиці? Так! Як і в будь-якому іншому предметі, де потрібне вміння зосереджуватися, запам''ятовувати, перемикатися, сприймати інформацію на слух і візуально.
️І сакраментальне "Ментальна лічба - це лічба заради лічби", що підживлюється амбіціями батьків.
Вибачте, але я не маю як Вас підтримати. Я бачу щодня, як "слабкі" дітки розкриваються і починають вірити в себе, як більш успішні вчаться допомагати іншим, як працює командний дух; як діти на тематичних заняттях творять зворушливі листівки для бабусь і дідусів та амулети для мам; як дізнаються значення нових слів - солідарність, єдність і як вони перестають бути просто поняттями; як батьки відзначають зміни і тримають за руку, коли ну дуже важко і потрібно себе перебороти; коли тренера обіймають і довіряють таємниці; коли з новою перемогою біжать у клас і діляться; коли очі горять від надлишку почуттів.
А час знаходимо для всього - і порахувати, і пограти, і зробити корисні вправи, і попрацювати в зошитах на логіку й кмітливість, і в турнірі взяти участь.
Тому, будь ласка, не повторюйте чужих "експертних" слів! Об''єктивна реальність будується на тому, що Ви особисто бачите, чуєте, відчуваєте від взаємодії з тим, про що йдеться. Дуже вже це сумно, коли працює ефект натовпу і бездумно повторюються заїжджені фрази.
Отже, чому я вибрала ментальну арифметику для свого центру? Все дуже просто! Я почала рахуватити сама. Потім приєдналися мої дочка і мама. Й у всіх є результат. Як ви розумієте, лічба у нас не заради лічби) Але, знаю, як це працює! І за мною на даний момент розумні талановиті педагоги, більше 500 сімей в одному тільки Нижньому Новгороді. А Школа Соробан® є не тільки у нас! І це, безсумнівно, привід передати всім соробанівцям теплий привіт.
Саме час відзначити, що все вищесказане стосується ментальної арифметики, вдосконаленої і адаптованої Ю.О. Новосьоловим, на базі Школи Усного Рахунку Соробан®. І зі зрозумілих причин, я не беру на себе відповідальність за метод і якість навчання в інших школах. Справжні представники оригінального методу тут www.soroban.ua.
Автор: дитячий нейропсихолог і педагог Лариса Деменко
❗Для обговорення відкрита. Конструктивного. На питання відповім. Із задоволенням. На фото: Настюша Погодіна і Ксюша Бажан зі своїми шедеврами. Студентки Олексія Зуйкова. Як то кажуть, "не рахунком єдиним" ;)
Оригінал статті тут
Читати ще: Вплив усного рахунку на розвиток мозку Поради із всестороннього розвитку дитини Соробан як засіб боротьби з забудькуватістю Відео про ментальну арифметику https://www.youtube.com/watch?v=UZDAY302fwIРекорд школи. 100 дій і лише півсекунди на кожну!
https://www.youtube.com/watch?v=whV5UmgNvpYЧемпіон школи. м. Буча. Вадим Маслов.
https://www.youtube.com/watch?v=Y8srdoqry_MШкола Соробан в Миколаєві. Влад, рахунок і лічилочка.
Хочете розвинути здібності вашої дитини?
Ми завжди раді відповісти на будь-які ваші питання, що стосуються навчання, тренування та методики Соробан®.
Зателефонуйте нам, домовтесь про зустріч, познайомтеся з тренером, поспілкуйтеся учнями та їх батьками. Ми готові похвалитися вам результатами навчання, розказати про наші інновації та показати новинки. Сайт має форму зворотнього зв'язку, якщо вам зручно, то можете отримати відповідь заповнивши форму або набравши на номер школи вашого міста.
Вас можуть зацікавити