Питання: Мозок розвивається при вивченні чогось принципово нового, нові навички формують нові нейронні зв''язки. А стереотипне повторення, навіть з космічною швидкістю, коли постійно залучені одні й ті самі синапси, мозок не розвиває. Можливо, ваші учні успішніші за інших у школі, але це відбувається тому, що їхні батьки приділяють більше уваги своїм дітям.
Відповідь: Дуже добре підмічено, "що мозок розвивається при вивченні чогось принципово нового, нові навички формують нові нейронні зв’язки». Саме тому, так чи інакше, ми все своє життя навчаємося й розвиваємось. На мій погляд, це дивовижний задум природи.
А повторення, у тому числі, з космічною швидкістю, так-так, "коли постійно залучені одні й ті самі синапси", допомагає мозку автоматизувати цю дію - перевести у навичку.
Саме тому, знову ж таки, за природою розвитку, ми опановуємо нову дію, створюючи новий нейронний шлях, потім тренуємось до впевненого користування й потім - уже в режимі навички – залучаємо нові можливості, граючись і легко.
А все, що робиться легко, стимулює нас, у свою чергу, на створення чогось нового на основі досягнутого. Композитори, наприклад, засвоюють ази нотної грамоти й, досягнувши віртуозного виконання на інструменті, так-так, методом "стереотипного повторення" (wink), створюють новий шедевр у музиці.
Художники на початку шляху, попри закладений талант, багато років «витрачають» на академічний малюнок, посилено тренуючи штрих і обробку гри світла та тіні на "стереотипних" гіпсових зліпках, і вже впевненою, відпрацьованою на класиці рукою, видають власне геніальне творіння світу. Я не знаю жодної діяльності, у якій результат досягався б не через «терпіння та працю».
Можу лише з гордістю відзначити, що й діти, і батьки, і вчителі у нашій Школі ніби підібрані по духу – мета одна, зрозуміла при будь-яких переглядах: стати краще! Тому немає випадкових результатів. Тому успішні у будь-якій діяльності - і в навчальній, і в особистій.
І для розуміння специфіки методу:
- Крім необхідного для навички "стереотипного повторення", ми ще й ускладнюємо кожний етап, створюючи розширення та глибину сприйняття. Тобто, кожну успішно відпрацьовану дію нарощуємо, тому й навчання розбите на блоки: просто, друг, брат і т. д. Дитина не просто два роки тренує одну й ту саму функцію, вона вчиться володіти нею в системі. А це вже про цілісність і гармонію розвитку.
- Наш підхід до навчання та розвитку забезпечує відновлення психічних функцій навіть у тих дітей, яким не вистачило ресурсу для розвитку при народженні. Я говорю про дітей з діагнозами, що впливають на розвиток вищих психічних функцій. Ви можете, звичайно, батькам цих дітей сказати, що вони стали успішними тільки тому, що вони «приділяють більше уваги», але, боюсь, що вас не зрозуміють. По-перше, тому що вони приділяють їм більше уваги від самого народження. По-друге, тому що за кожною дитиною у Соробан стоїть своя особиста, досягнута спільними зусиллями, історія розвитку. Знецінити це неможливо. Але можна радіти досягнутим результатам. Що ми, власне, і робимо))