Цікаве, корисні статті

Розвиток дрібної моторики рук у дошкільників 5-6 років

Розвиток дрібної моторики рук у дошкільників 5-6 років і учнів молодших класів у школі усного рахунку Соробан.

Витоки здібностей і обдарованості дітей – на кінчиках пальців. Всі ми з теплотою згадуємо бабусині ігри для пальчиків “сорока-ворона”, “тосі-тосі долоньками”. Народна мудрість вимагала розвивати ручки не даремно. Досвід багатьох поколінь доводив, що це не просто забавки, а необхідність. Всі ці маніпуляції руками, скоординовані міжсобою і спрямовані на виконання певних завдань, пізніше вчені назвали –  дрібною моторикою рук. І, що цікаво, всі рухи в пальчикових іграх були складені настільки мудро, що одночасно задіювали, і м’язову, і кісткову, і нервову системи. І всі ці ігри з певною систематичністю повторювались в певному,визначеному віці.

Вчені довели, що цей потужний артикуляційний апарат знаходиться в мозку поряд з зоною мовлення. Працюють руки – дитина гарно говорить. Пряма залежність між цими зонами очевидна. Бабусі ж не намагались одразу навчити дитину словам, звукам, а в першу чергу,починали розвивати дрібну моторику рук. Лише зараз стало відомо ,що в корі головного мозку не менше третини всієї зони, що відповідає за рухову функцію, активізують саме кисті рук. Це важливо для формування майбутніх вмінь дитини,таких як: чітке, зрозуміле і зв’язне мовлення, стійка довільна увага,хороша координація, уява і концентрація. Опираючись на особливості розвитку дитини вченими виявлено,що найактивніша фаза формування цілісності власного «Я»  припадає на вік від 5 до 11 років. Саме в цей період відбувається формування і закріплення  всіх рухових рефлексів та  їх взаємозв’язок з іншими фізичними і психологічними функціями.

Весь процес розвитку дрібної моторики можна уявити так:

  • до 5 років дрібномоторні навики поєднуються з кінетичними – дитина впізнає і виділяє себе в просторі;
  • створюються і починають активно використовуватись  візуально-тактильно-кінетичні зв’язки;
  • рухи рук повністю підпорядковуються зору.
  • до 6-7 років в мозку з’являються нові нейронні утворення, які відповідають за інтелект, мовлення, письмо, уяву, образне мислення.
  • до 8 років  формуються основні нейронні зв’язки між півкулями мозку, які потребують закріплення.

Керуючись цими особливостями розвитку  Школа Соробан® працює з дітьми 5-11 років, займаючись розвитком їх дрібної моторики. Доступність навчання, його регулярність, систематичність і цікава ігрова форма тренування мозку – шляхом усного рахунку, а також спеціально підібрані групові та індивідуальні заняття з використанням різноманітних методів і прийомів розвивають і закріплюють нейронні зв’язки між півкулями мозку. І все це відбувається з допомогою активного використання дрібної моторики рук.

Якщо ігнорувати її розвиток, це призведе до таких негативних наслідків та відхилень:

  • порушення координації рухів, їх спритності, швидкості ,точності і сили;
  • погано сформовані навички самообслуговування;
  • слабкі технічні навики;
  • утруднення мовлення;
  • відхилення в емоційній та вольовій сфері, невпевненість в собі, дратівливість, надмірна емоційність чи замкнутість.
  • відчуженість чи нав’язливість дитини.

Всі ці ознаки сигналізують про високу ймовірність отримати відставання в розвитку.

Розвиток дрібної моторики рук в ранньому віці.

Неймовірним здається той факт, що дрібна моторика може мати такий потужний вплив на рівень інтелекту і навики мовлення, пам’яті та уваги, а також сприйняття світу. Але згадайте ,скільки радості та усмішок приносить нам споглядання як дитина махає ручками. Ми не усвідомлено пов’язуємо його рухи з активним фізичним, емоційним та психологічним розвитком. А після 5 років для розвитку моторики рук дитині потрібна допомога дорослих. В цьому віці вже недостатньо використовувати лише найпростіші рухові функції. Мозок ,який в ранньому віці досягнув найактивнішої фази свого розвитку, потребує спеціальної діяльності з залученням дрібної моторики. При активізації цієї зони задіюються також центри ,що відповідають за мовлення, зір, увагу, пам’ять,сприйняття і нервову систему. Все це в поєднанні створює надзвичайно складну та необхідну дитині систему. Якщо мозок “не бачить” необхідності розвитку цих центрів,він припиняє “непотрібну” діяльність. Виявляється, наприклад, що легше розробити моторику руки,ніж змінити її неправильні дії.

Розвиток дрібної моторики пальців в Соробан®.

В Соробан® розроблена ціла унікальна методика, яка шляхом розвитку і використання моторики пальців розвиває мозок дитини,навчаючи його усно рахувати. Це геніально, але виглядає просто і весело. Діти починають працювати на рахівничках соробан, вивчаючи їх розмір, колір, матеріал та форму. Пальчики фіксують кількість рядів та кісточок, рухають їх в правильному напрямку – вгору чи вниз,запам’ятовують необхідну силу натиску і відстань для пересування кісточок на рахівничці. Всі ці відчуття залишають слід в уяві дитини і допомагають потім рахувати лише згадуючи відчуття та рухи, але вже без рахівнички. З часом дитина вчиться одночасно бачити рахівничку,монітор, чути голосові команди і навіть співати пісеньку або читати вірш. Таким чином створюються активні зв’язки між центрами зорової та слухової пам’яті, увагою та образним мисленням. Всі ці операції закріплюються певний час і дають змогу мозку створити повноцінні нейронні ланцюжки. Далі навчання продовжується вже без рахівнички,але діти продовжують використовувати ті ж самі пальчикові маніпуляції і рахують з кожним разом все швидше. І це вже показник і результат високого ступеня розвитку мозку. Учням школи Соробан® вже непотрібно нагадувати весь шлях думки: дивись, аналізуй, запам’ятовуй, думай і т.д. Їх мозок вже все це робить автоматично і швидко,дякуючи веселим ігровим тренуванням. І головним провідником на шляху до цього є пальчики і добре розвинута моторика рук.

Відео: 

Подивіться розклад занять у вашому місті

Розвиток дрібної моторики та уваги в Соробан®

У Школі Соробан® особливу увагу приділяють розвитку у дітей дрібної моторики та уваги одночасно.Пальчики працюють в тісному взаємозв’язку з зором та слухом: дитина бачить рахівничку, рухає кісточки на ній, слідкує за монітором, чує голосові команди і намагається не пропускати цифри. І це лише частина можливих дій на уроках. Але разом з моторикою завжди працює також увага. Учні Соробан® вчаться концентрувати увагу, переводячи її з мимовільної в довільну, напрацьовується її стійкість, здатність фокусуватись певний час на певному предметі чи дії. З пришвидшенням рахунку збільшується швидкість переключення уваги. Під час візуальної лічби увага дитини працює одночасно в двох вимірах – в уяві – пересування кісточок на рахівничці, і в реальності – слідкує за рухами пальчиків на рахівничці, за монітором, голосом, пам’яттю, яка зберігає та видає відповіді.

Якщо до цієї дружної співпраці моторики та уваги додати ще зацікавленість та віру у власні сили,то радість та користь від такого розвитку очевидна. Ось так маленькі пальчики запускають такий потужний механізм, як інтелект і творче мислення.

Відео: 

записатися

Записатися в Школу Соробан® у вашому місті

 

Теги: , ,

Вартість навчання грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.