Вищим проявом людського розуму є мислення. Цей вид розумової діяльності приводить до формування та розвитку здатності логічно мислити, аналізувати, порівнювати та узагальнювати різні явища.
Поступово в ранньому розвитку дітей впроваджуються нові методики навчання, мета яких – не освоєння малюками певних навичок, а виховання в них здатності думати правильно, знаходити нестандартні рішення складних завдань, систематизувати набуті знання, робити висновки.
Як сучасним батькам розібратися у великій кількості освітніх програм, орієнтованих на дошкільний розвиток дитини й обрати для свого малюка найефективнішу? В першу чергу, потрібно враховувати специфіку дитячого розуму.
Особливості розвитку мислення у дітей
Існує кілька видів мислення:
- Наочно-дієве – пізнання світу через предмети. Інтенсивне формування цього типу мислення відбувається у малюка з 3 років, коли він опановує речі та їх призначення.
- Наочно-образне – більш розгорнутий тип розумової діяльності, який розвивається у дітлахів з 4 років. У цей період діти вже не просто розпізнають предмети під час безпосереднього контакту з ними, але й можуть представляти їх у своїй уяві. Це найкращий час для навчання розумовому рахунку, розвитку здатності образно мислити.
- Словесно-логічне – найбільш складний вид мислення, коли головний мозок дитини починає сприймати й аналізувати абстрактні поняття, встановлювати логічні зв''язки.
Метод «соробан»
Враховуючи дитячі здібності до пізнання, освоєння нових умінь, переоцінити важливість розвитку дитини з самого раннього віку складно, тим більше що формування мислення у малюків відбувається не саме по собі, а під керівництвом дорослих. Майбутні досягнення й перемоги залежать від правильно обраного напрямку навчання.
У цьому відношенні японська методика «Соробан» є унікальною. За допомогою спеціальних рахівниць дітлахи вчаться рахувати в умі, поступово переходячи від цього лічильного пристрою до найбільш ефективного інструменту – власної уяви. Методика має свої особливості:
- Програма навчання розрахована на дітей від 4 до 11 років – саме в той період, коли відбувається активне формування дитячого мислення;
- На заняттях малюки вчаться швидко й легко робити подумки складні арифметичні обчислення;
- Завдання методики не в розвитку математичних здібностей у дитини, а в стимулюванні до активної діяльності правої півкулі головного мозку, що відповідає за творче, образне мислення та розкриття закладеного природою потужного потенціалу дитячого розуму.
Завдяки навчанню в центрі «Соробан» у дітей проявляється гнучкість мислення, здатність легко засвоювати інформацію, швидко реагувати, розширюються можливості пам''яті. Малюки стають більш уважними, вміють концентруватися, підвищується їх інтерес до пізнання всього нового. З такими даними дитині набагато простіше навчатися в школі.
Крім того, методика справляє великий вплив на соціальний розвиток дитини, а жвавість розуму додає впевненості в собі, сприяє формуванню комунікативних якостей. У підсумку вихованці школи усного рахунку швидко адаптуються в будь-якому соціальному середовищі.
Перед новим поколінням стоїть чимало непростих завдань. Якщо не приділяти ранньому розвитку дитини належної уваги, в майбутньому їй може бути важко впоратися з багатьма з них. Центр «Соробан» є надійним провідником для малюків у доросле життя, здатним навчити їх знаходити нестандартні рішення в будь-якій життєвій ситуації.