Цікаве, корисні статті

Прокрастинація: причини виникнення та способи боротьби з нею

Чи доводилося вам спостерігати за тим, як діти повертаються зі школи? Одні, весело розмахуючи ранцем, поспішають швидше дістатися додому й зануритися в домашні проблеми.

Інші ж повільно рухаються в напрямку будинку з приреченим виразом на симпатичному личку. Спостерігаючи за ними, ми, дорослі, мимоволі характеризуємо їхню поведінку й будуємо припущення, пов’язуючи часто таку реакцію з отриманими за день оцінками.

Але часто так трапляється, що дитина, що йде повільно додому, відсуває найважчу частину перебування вдома – виконання домашніх завдань. І ось по дорозі додому вона шукає поважну причину, як відсунути цю неприємну роботу, підшукуючи «потрібну і важливу справу», тим самим відсуваючи початок необхідної роботи.

Це приносить їй тимчасове полегшення, але не знімає стресу обов’язковості виконання неприємної роботи. Звідси й ті сльозинки, які з’являються у неї на очах, коли батьки задають традиційне запитання: «Як з уроками?».

Ми розуміємо, що дитина відсунула виконання домашніх завдань «на потім», «коли поїм», «не розумію», «з мамою» і т. д.

У такій поведінці дитини ми дуже часто впізнаємо самих себе. Особливо гостро ця проблема виникає тоді, коли сам процес виконання викликає у нас масу негативних емоцій. Втомлений від психологічного заперечення неприємної роботи, організм вимагає від нас емоційно позитивного заняття, щоб поповнити запас рушійних сил, пошуку стимулу для того, щоб наш мозок почав ефективно працювати.

Процес затягування виконання ми, дорослі, часто називаємо великим каменем, який зависає над нами, і прекрасно розуміємо, яку ціну нам доведеться за нього заплатити. У народі ж недарма кажуть, що «ледачий робить справу двічі»: спочатку психологічно, а потім фізично.

Психологи це називають «прокрастинацією» та вважають хворобою.

З Вікіпедії: «Прокрастинація (від англ. Procrastination – затримка, відкладання; від лат. Procrastinatio – з тим же значенням, сходить до лат. Cras – завтра або лат. Crastinus – завтрашній, і лат. Pro – для, заради [1]) – в психології схильність до постійного відкладання навіть важливих і термінових справ, що призводить до життєвих проблем і болючих психологічних ефектів»

У дітей «прокрастинація» проявляється саме в відкладанні або небажанні виконувати домашні завдання саме в необхідні терміни. Дитина готова годинами грати в комп’ютерні ігри, виконувати якусь менш важливу роботу, аби не сідати за уроки. Знайома нам усім фраза мами, яка скаржиться, що син або дочка готові робити всю хатню роботу, але з уроками просто біда. Дитина змінюється на очах: ​​зі спокійної, сумлінної, привітної вона перетворюється на нервову й неспокійну, дратується при будь-якій невдачі. Що ж відбувається?

Чому ми прокрастинуємо?

Цьому є наступні пояснення й причини, що призводять до «прокрастинації»:

  • занижена самооцінка;
  • набутий негативний досвід;
  • міцно сформована невпевненість в своїх силах і страх бути осміяним і засудженим перед публікою;
  • авторитарність батьків, які не пояснюють необхідність виконання потрібної справи й користуються наказами або погрозами;
  • вимоги батьків виконати те чи інше завдання без з’ясування наявності необхідних знань, умінь і навичок, які забезпечать бажаний і очікуваний успіх;
  • хибне розуміння допомоги, коли дорослим не хочеться напружитися й зрозуміти, чому дитина протестує проти виконання, і тому їм легше самим зробити за неї.

Це не знімає проблему, а тільки посилює її. У дитини формується стійке несприйняття себе в ролі виконавця нецікавої справи, тому вона з кожним разом все більше ухитряється в пошуках зручних шляхів, які не вимагають відповідальності й ведуть до природного зникнення бажання та прагнення пізнання світу й себе в ньому.

Це рано чи пізно призводить до асоціалізаціі й нерозуміння своєї ролі в суспільстві. Мозок дитини привчається «ухилятися» від важкої роботи, тому що все необхідне можна отримати й без напруги. Великий стимул до формування навичок «прокрастинації» надають і неспокійні батьки, що сумніваються в можливостях дитини та своїми сумнівами викликають у неї страх зазнати невдачі. І це можна зрозуміти. Навіть ми, дорослі люди, які мають досвід і вміння справлятися зі стресом невдачі, рідко беремося за справу, яка загрожує розчаруванням в своїх силах. Що ж тоді говорити про дитину!

Ми може врахувати ці помилки й намагатися їх не допускати, але небезпека того, що це явище може виникнути у дітей з нормальним і навіть ідеальним вихованням, дуже висока. Причини криються в соціумі, в якому дитині доводиться перебувати, і в її індивідуальних особливостях. Пріоритети оточення міцно формують навички ставлення до роботи. Багато є чинників, що впливають на виникнення прокрастинації, але як не допустити її появи?

Як подолати прокрастинацію?

Сучасна унікальна методика ментальної арифметики, за якою відбувається навчання в Школі усного рахування «Соробан» дітей у віці від 5 до 11 років, пропонує реальний і доступний шлях профілактики та боротьби з дитячою прокрастінацією.

Він полягає в наступному:

1. Активізація розумової діяльності дитини призводить до формування стійкого інтересу й бажання здобувати знання, шукати нове при навчанні в загальноосвітній школі.

Сам процес навчання, застосування спеціальних методів і прийомів «пробуджує» мозок і стимулює його на високу концентрацію уваги, отримання й швидку обробку інформації, високий ступінь запам’ятовування, розвиток мислення та інтелекту. Дитина вчиться визначати ключове завдання, концентруватися на її виконанні, що призводить до позитивного результату.Це вміння формується й шліфується на найцікавіших заняттях і тренуваннях.

Різні швидкісні режими сприяють розвитку різних здібностей: рахування на малій швидкості допоможе утримувати в памяті образ необхідного числа на більш тривалий час, тренувати концентрацію уваги; рахування на високій швидкості збільшить швидкість реакції та закріпить зорову пам’ять. Хоча батьки в захваті від швидкісного рахування, але тут на першому місці стоїть рівень безсумнівної користі від застосування обох видів швидкостей.

2. Розвиток стійкої мотивації до навчальної та пізнавальної діяльності, прагнення до якої забезпечує вироблена у дитини впевненість у своїх можливостях, і той багаж знань і навичок, які відсутні у її однокласників. Шкільні заняття та навчальні навантаження для студента Школи Соробан стають захоплюючим заняттям, а не обтяжливою роботою, тому що його натренований мозок вимагає постійної пізнавальної діяльності.

Радість і гордість у дитини викликає навіть рішення прикладу швидше за всіх, вже не кажучи про легкий і швидкий темп приймання та обробки навчальної інформації, про задоволення від виконання домашніх завдань. Мозок не пропустить можливості обробити матеріал, використовуючи потрібні алгоритми, не дасть ходу думці про залишення справи «на потім».

3. Навчання елементам планування справ і часу.

Логічним продовженням занять в Школі Соробан є 15-20- хвилинне виконання домашніх завдань. Вони підбираються індивідуально для кожного учня й запрограмовані на успіх. Робота на дитячому тренажері «Дід Соробан» на початку, занять потребують особливої ​​допомоги та підтримки батьків у складанні розкладу, куди потрібно буде включити онлайн-тренування, і в ретельному дотриманні їх виконання.

Практика показала, що ця допомога потрібна тільки на першому етапі, коли дитина тільки проходить шлях включення в процес навчання. Потім це стане приємною необхідністю, та підштовхування батьків відпаде за непотрібністю.

4. Формування навички постановки цілей і визначення шляхів їх досягнення.

На заняттях в Школі Соробан тренери завжди поруч з дитиною. Вони ведуть її шляхом пізнання себе та світу навколо. Усі помилки й досягнення дитини ретельно аналізуються й коригуються під неї. Пізнання та розуміння відбувається в порівнянні з самою собою, що вчить її бачити не чужі недоліки, а свої та шукати шляхи їх подолання. Слова підтримки й похвали тренерів виробляють впевненість в собі й ведуть до вершин пізнання та вдосконалення.

Школа Соробан допомагає подолати замкнене психологічне коло під назвою «прокрастинація». Детальну інформацію про методику ви можете дізнатися на сайті soroban.ua. У соціальних мережах на сторінках Школи прочитайте відгуки батьків наших учнів. Ми раді будемо бачити вас у себе в Школі

Читайте ще: 

Чим зайняти дитину на осінніх канікулах

Унікальні розвиваючі заняття для дітей у школі Соробан

Як опанувати методику ментальної арифметики?

Теги: , ,

Вартість навчання грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.