Цікаве, корисні статті

Основні правила навчання дітей усного рахунку

Кожному з батьків корисно знати сучасні методики навчання дітей усного рахунку. Адже жодна дисципліна шкільної програми не розвиває розум так різнобічно, як рахунок в розумі. Рішення арифметичних задач без допомоги калькулятора за умови регулярної практики впливає на розвиток когнітивних і творчих здібностей, логіки мислення, образного сприйняття. По суті, це нехитре заняття допомагає дошкільнятам і школярам розкривати і розвивати таланти.

Прийоми усного рахунку. Вплив ментальної арифметики на розвиток дитини

Приемы устного счета. Влияние ментальной арифметики на развитие ребенка

Знайомство з числами відбувається не за шкільною партою, а в повсякденному житті ще
задовго до того, як малюк переступить поріг школи. І починається воно зовсім не з чисел, а
з поняття кількості. Дитина спочатку вчиться рахувати, визначати, яка кількість більша або
менша, і тільки потім їй можна показувати позначення кожної цифри.
Спочатку учневі необхідно багато часу для розуміння завдання, обробки даних і прийняття
рішення. Але якщо практикувати рахунок в розумі систематично, використовуючи
спеціальні методики навчання дітей усного рахунку, процес вирішення завдань доводиться
до автоматизму.
Рахунок в думці розвиває алгоритмічні здібності і просторове (геометричне) мислення,
вміння бачити завдання в цілому – умова, проміжні дії, кінцеву мету. Дитина не просто
розвиває свій інтелект, а й вчиться використовувати на практиці здібності головного мозку.

Основні методики навчання дітей усного рахунку. Яку вибрати?

Основные методики обучения детей устному счету. Какую выбрать?

На даний момент використовуються три методи розвитку навичок рахунку у дітей:
  1. Вивчення і використання знань про склад чисел.
  2. Заучування напам’ять арифметичних таблиць (на множення, додавання).
  3. Тренування навичок за допомогою спеціальних вправ.
Всі дорослі пам’ятають, яких зусиль коштувало в школі завчити всю таблицю множення, а потім перед усім класом і вчителем на уроці математики демонструвати отримані знання. Чи виправдані такі методи? Принцип способу зубріння полягає в тому, що дитина запам’ятовує результати різних дій з числами, а потім дістає з пам’яті необхідні дані, коли потрібно щось порахувати. Начебто, все просто: один раз вивчив і потім користуєшся все життя. Які механізми мислення при цьому використовує дитина? Крім пам’яті – ніяких. Але ж наша мета – розвиток розумових здібностей!
Розкладання чисел на складові – метод більш правильний і продуктивний щодо розвитку інтелекту. В цьому випадку активується логічне мислення, розвивається уява, здатність до аналізу, порівняння, узагальнення. Поки учень вирішує завдання на додавання, множення, віднімання або поділ, в його головному мозку відбувається активна розумова робота. Так школяр освоює навички самостійного вирішення завдань.
Ефективність розвитку дитини за допомогою рахунку через склад числа залежить тільки від методів, які використовуються в навчанні. І тут важливо знати тонкощі дитячої психології, особливості мислення і сприйняття учня. У дошкільному і молодшому шкільному віці (1, 2, 3, 4 клас) діти краще засвоюють інформацію, якщо мають можливість її чітко собі уявити.
Наочний приклад значно підвищує здатність до сприйняття та запам’ятовування, особливо якщо малюк навчиться відтворювати образи в розумі. Шкільна програма не вписується в таку схему розвитку навичок інтелектуального рахунку, тому батькам варто придивитися до розвиваючих курсів для дітей, де використовуються більш сучасні та ефективні методи навчання.
У найменшому віці, коли малюк виконує прості дії з числами в межах 10, в якості наочних посібників можна використовувати фрукти, кубики, інші іграшки, підручні предмети. Для виконання більш складних арифметичних завдань потрібні вже зовсім інші інструменти. Уроки ментальної арифметики в цьому відношенні відповідають вимогам більше будь-яких інших методик, оскільки спираються саме на тип мислення учнів і використовують для вивчення складу чисел, наочності обчислювальних дій рахівниці соробан.

Навчання дітей усного рахунку: школа ментальної арифметики Соробан® в УкраїніОбучение детей устному счету: школа ментальной арифметики Соробан® в Украине

Навчання малюків якимось навичкам ми розглядаємо з точки зору тієї користі, яку вони можуть принести учневі в майбутньому. Рахунок в думці, заснований на принципі зубріння, не дає школяреві нічого, крім здатності вирішувати в розумі не дуже складні арифметичні задачі. Усний рахунок, який вивчають в Школі усного рахунку Соробан®, навіть на рівні обчислень приносить більше користі. Випускники курсів рахують швидше однолітків і навіть швидше вчителя математики. А це, погодьтеся, для школяра – приємний бонус;)
Хтось може сумніватися, чи потрібна дитині в 7-11 років така навичка, як швидкісний рахунок. Можливо, що крім уроків математики і звичайних походів по магазинах школярі і не знайдуть застосування цьому унікальному вмінню. Але їм точно знадобляться ментальні
навички, завдяки яким став можливим миттєвий пошук правильних рішень:
спостережливість, феноменальна пам’ять, логічна ясність мислення і здатність
візуалізувати ситуацію, передбачити наслідки різних дій, вибрати єдино правильну
відповідь. Таке навчання дітей усного рахунку стимулює розвиток дитини і в інших сферах
життя. А всебічний розвиток дитини – наша головна задача!

Читати також:

Підвищуємо уважність дитини за допомогою ментальної арифметики

Чому дитина не хоче вчитися та як це виправити

Ментальна арифметика дорослим – бути чи не бути?

Відео:

Школа Соробан® Рівне. Хадіджа, 7 років, рахунок 2-зн.

Школа Соробан® Вишгород, Ваня, 8 років. Множення.

Школа Соробан® Вишгород, Арсеній, перший місяць навчання.

Вартість навчання грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.