Ментальна арифметика прийшла до нас в Україну зі східних країн. В ній дивним чином переплелися прогресивні методи навчання та стародавні перевірені засоби рахування на абакусі.
Коротка історія “mental arithmetic”
Стародавня Греція, Рим, Китай, а потім і Японія використовували для математичного розрахунку спеціальні рахівнички, які називали абак, абакус, а в Японії – соробан. Розумні японці ще на початку 20 ст. побачили користь від такого способу рахування і світу відкрилась методика класичної “mental arithmetic”, що перекладається як «усне рахування ».
В класичній ментальній арифметиці є своя чітка структура: вивчи спочатку теорію, потім приступай до практики. Такий підхід сприяє успіху у 25% дітей, що мають унікальні здібності та вмотивовані на успіх. В країнах Азії такі діти в майбутньому входять до інтелектуальної еліти, що працює на благо та розвиток країни.
В Україну ментальна арифметика прийшла у 2013 році. Прийшла в новому, вдосконаленому вигляді. Адже класична методика вочевидь потребувала кардинальних змін.
Чи можна було змінити результат і довести методику класичної ментальної арифметики до 100% рівня пізнання?
Чи можливо було адаптувати ментальну арифметику до вимог сучасних дітей, що прагнуть вміти все і знати?
Так! І це зробив засновник Школи нової ментальної арифметики Юрій Новосьолов.
Зібравши команду методистів, дитячих психологів та спеціалістів айті він взяв за основу класичну ментальну арифметику і змінив повністю весь підхід, змінив методику, запровадив передові розробки айті, вдосконалив всю програму навчання і досяг результативності серед дітей до 100%. Так на світ зявилася методика НОВОЇ МЕНТАЛЬНОЇ АРИФМЕТИКИ Соробан®.
Як змінилась же ситуація?
Сьогодні Школа усного рахування Соробан - це велика міжнародна школа:
- 7 країн світу,
- 170 міст,
- більше 20 000 студентів,
- 400 тренерів.
Нова ментальна арифметика Соробан® довела, що навчання може бути цікавим, веселим, корисним та ще й з 100% гарантією якості.
Зміни, що привели до успіху.
Що ж було змінено у класичному варіанті методики, щоб успішність нової ментальної арифметики була піднята із 25% до 90%?
- Перше: з першого ж уроку діти вивчають і теорію, і практику.
- Друге: для кращого закріплення вмінь було створено компютерний додаток «Ігри діда Соробан» із унікальними послідовностями і алгоритмами, тренування за якими проходять щоденно по 15-20 хв, що дає дивовижний і вражаючий для дорослих результат.
- Третє: мотивація до навчання. Тренери школи використовують спеціально розроблені методичні та психологічні підходи на уроках для якнайкращого засвоєння матеріалу і мотивації студентів до успіху.
- Четверте: у школі нової ментальної арифметики продумана своя система заохочень. Зірки, браслети, футболки та кубки, фірмові значки чи приємні брендові канцелярські штучки – це все дитина може отримати, коли гарно попрацює вдома та на уроці. Таким чином, закріплюється зв''язок між «попрацював – отримав результат», «не доклав зусиль – працюй ще, старайся і все у тебе вийде».
Ще одна зміна у класичному варіанті, яка привела до максимального успіху, - це передова унікальна розробка інтелектуального домашнього завдання, яке реалізувало індивідуальний підхід до кожного учня.
І хоча «розумне» Д.З. було створено через декілька років після запуску школи, воно підняло методику ментальної арифметики на новий рівень.
Інтелектуальне домашнє завдання у методиці нової ментальної арифметики створюється для кожного студента індивідуально із врахуванням рівня його досягнень.
Дитина йде за своїм курсом. Порахував, потренувався – йди на рівень вище.
Не вдалось, щось забув чи не той настрій - Дідусь Соробан дасть новий приклад з іншою швидкістю або кількістю дій на рівень нижче. Розумна програма буде давати ті завдання, які дозволять не тільки закріпити вивчену на уроці нову тема, а й допоможуть закріпити вивчені раніше.
На тренуваннях не має неправильних відповідей. Є тільки дитина та Дідусь Соробан, який дає різні типи завдань: скоріше, якщо встиг, або повільніше, якщо відповідь неправильна.
І якщо раніше тренер сам контролював домашні завдання, перевіряв і давав необхідний рівень, то тепер все це робить розумний інтелектуальний помічник. Тренеру достатньо відкрити статистику і він бачить на якому рівні зупинився студент, які помилки допустив, яку тему вивчив гарно, а яку треба підтягнути.
Користь нової ментальної арифметики Соробан®
Методика Соробан® довела свою користь у розвитку дитини. Тисячі відгуків про зміни, що відбулися у дітей, можна переглянути на нашому сайті та в соціальних мережах за посиланнями:
сайт: soroban.ua
ФБ: www.facebook.com/soroban.com.ua
Результати, які чекають батьків та учнів, що прийшли у школу нової ментальної арифметики:
- поліпшиться успішність у звичайній школі;
- підвищиться результативність позашкільної творчої та інтелектуальної діяльності;
- розвиватиметься самостійне, неординарне мислення;
- вдосконалюватиметься спостережливість, пам’ять, концентрація та інші когнітивні здібності;
- дитина отримає навички роботи з інформацією;
- почне активно розвиватися образне мислення, фантазія та уява;
- розвиватимуться навички роботи в багатозадачності без втрати при цьому концентрації;
- дитина навчиться виконувати декілька справ одночасно;
- закріпляться вміння швидко переключатися з однієї справи на іншу;
- розвиватимуться лідерські якості та впевненість у власних силах.
Ці та інші придбані вміння на навички принесуть користь дитині не тільки у майбутньому,адже вже починаючи з сьогодення і протягом усього життя вони сприятимуть розвитку творчої, глибоко розвиненої, розумної, інтелектуально сильної, успішної людини.
Якщо перед вами стане вибір, чи йти у звичайний гурток ментальної арифметики, чи віддати дитину у Соробан®, перегляньте нашу таблицю і зробіть свій правильний вибір.
|
Ментальна Арифметика
|
Школа усного рахунку Соробан®
|
Назва
|
Транслітерація англійських слів mental arithmetic, в перекладі - «усна лічба».
|
"Соробан" - інша назва японської рахівниці "абак"; перекладається, як "дошка для лічби".
|
Ціль навчання
|
Навчити швидкій усній лічбі на рахівниці абак (соробан); розвивати мозок.
|
Розвивати мозок за допомогою усної лічби на рахівниці абак (соробан).
|
Методика навчання
|
Заснована 25 років тому, в Японії. Дає відмінні результати у обдарованих дітей. Результативність 25%.
|
Заснована у 2013 році, в Україні. Дає відмінні результати практично у всіх дітей. Результативність більш ніж 90%.
|
Принцип тренувань і програма
|
В основі лежить теорія. Вивчити, запам''ятати. Лише потім практика. Комп''ютерне програмне забезпечення засноване на додаванні випадкових чисел, генерації прикладів з різними варіаціями використання, але без алгоритмів. Декілька рівнів складності гри: -- два приклади на екрані, -- приклади в різних частинах екрана. Тренер налаштовує ДЗ для групи. По школам ментальної арифметики правила виконання домашніх завдань різні: щодня, через день, без обов''язкового виконання.
|
В основі лежить система ментальної арифметики, значно змінена і вдосконалена. Теорія з''єднана з практикою з першого уроку. Комп''ютерне програмне забезпечення "Дід Соробан" і додатки для різних гаджетів, за допомогою яких діти повторюють отримані знання, формуючи вміння та навички. -- Приклади диктуються за встановленим алгоритмом, налаштованим від простого вирішення до складного, з нарощуванням темпу лічби і збільшенням кількості образів, активізуючи роботу мозку. -- Приклади прив''язані до вивченої теми. -- Автоматичне ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ домашнє завдання, індивідуальне для кожної дитини. Програма запам''ятовує і аналізує успішність засвоєння учнем тієї чи іншої теми і підбирає домашнє завдання відповідно до рівня успішності, поступово ускладнюючи завдання. Це допомагає учневі закріплювати отримані знання і "підтягувати" теми, в яких є прогалини. Таким чином не втрачається мотивація дитини до навчання.
|
Чому сприяє
|
У випадку гарного засвоєння: розвиток пам''яті, логіки, концентрації уваги, образність мислення; покращення розумових процесів. Сприяє встановленню і зміцненню нейронних ланцюжків. Розвиток навичок швидкої усної лічби.
|
У всіх студентів - розвиток пам''яті, логіки, концентрації уваги, образність мислення; покращення розумових процесів. Сприяє встановленню і зміцненню нейронних ланцюжків. Розвиток навичок швидкої усної лічби.
|
Терміни навчання
|
Варіюються від 7-8 місяців до 2-5 років. Уроки від 1 до 2 годин на тиждень.
|
Строго регламентується: -- 2-2,5 роки; -- 2 уроки по 30-35 хв (діти 5-6 років) і 45 хв (діти 7-11 років), один раз на тиждень в школі; -- обов''язкове виконання домашнього завдання і тренування щодня по 15-20 хвилин в день.
|
Спеціалізація
|
Різні школи пропонують всілякі курси навчанню не тільки ментальній арифметиці, а й інших розвиваючих занять. Таке навчання схоже зі звичайними дитячими центрами. Деякі школи пропонують паралельно курси, які можуть нашкодити концентрації, як швидкісне читання, що може принести істотну шкоду успішності.
|
Виключно усна лічба протягом року. Науковий потенціал школи спрямований на постійне вдосконалення методики розвитку мозку. Методика "Соробан" вчора і сьогодні - дві різні програми. Кожне наступне вдосконалення робить методику успішнішою. В літній період вводяться місячні курси спідкубінгу (збір кубика Рубика на швидкість).
|
Вік учнів
|
Працює тільки на дітях 5-17 років.
|
Працює на дітях 5-11 років і на всіх інших вікових категоріях, що доведено на групах 55+.
|
Читати також:
Чому варто записатися на літній курс спідкубінга в Соробані
Чому варто записатися на Літній інтенсив в Соробан?
Допоможіть дитині піднятися
Відео:
https://www.youtube.com/watch?v=eRRVbSXDVt0
https://www.youtube.com/watch?v=dz4ur3AxHkA
https://www.youtube.com/watch?v=vCrdbZVCGCI