Ментальний - не означає магічний
Саме словосполучення «ментальне навчання» у декого асоціюється з чимось магічним, міфічним, езотеричним та навіть релігійним. Можливо тут є частка правди, адже слово «ментальний» походить від латинського mens або mentis, що перекладається як душа, дух. Але мова йде не про духовне вчення, якесь ефемерне просвітлення. Насправді слово «ментальний» пов''язане з непрямим трактуванням слів-пращурів, а з похідними - розум, спосіб мислення. Таким чином термін в узагальненому сенсі означає «те, що відноситься до розумових здібностей», хоча варіацій тлумачення не злічити.
Але вся сіль поняття навіть не в цьому. Воно говорить, власне, не про розум, а про здібності й особливості. Це два кити, що лежать в основі ментального навчання, яке спрямоване на:
- розвиток здібностей мозку, що закладені природою в кожній людині;
- виявлення особливостей розумового процесу кожної особистості.
Практичне чарівництво
Унікальність ментальних тренувань базується на особливій техніці, яка дозволяє розвивати обидві півкулі мозку в одному процесі. При цьому дитина сама зацікавлена в отриманні результату. Не потрібно:
- запам''ятовувати незліченні формули;
- непотрібні дати;
- зубрити визначення, правила.
У чому секрет фокусу?
Роль особливої техніки виконує японський спосіб вивчення арифметики, в якому використовується соробан – рахівниці. З японського «соробан» так і перекладається - рахункова дошка. На вигляд вона нагадує знайомі нам з магазинів рахівниці, але відрізняється будовою. Правила рахунку на соробані досить прості, щоб запам''ятати, але, щоб користуватися пристосуванням доводиться залучити обидві руки. Це перший етап одночасної «активації» лівої та правої половин мозку.
У ході занять рахівниці використовуються менше - залучається уява. Тобто, щоб порахувати черговий приклад, діти уявляють рахівницю й дії на ній. А це означає, що одночасно працює права півкуля, відповідальна за уяву, креативність, і ліва, що «завідує» аналітичними здібностями, логікою. Таким чином, учень вдосконалює природні розумові здібності, тренує вміння використовувати їх більш ефективно, швидше та більш якісно, ніж однолітки, поратися із завданнями.
Чому японську арифметику відносять до ментальних тренувань? Все просто - маючи розвинені здатності обох півкуль, вміючи ними оперувати, можливо не тільки підвищити інтелект, але також виявити індивідуальний потенціал, виробити й реалізувати власний спосіб мислення. Як наслідок, дитина підвищує шанси на успіх, особистісну самореалізацію.
Гра з користю
Сучасні тренування за допомогою соробану вдосконалені інформаційними технологіями та перевтілилися в оригінальну програму. Процес не обтяжує дитину, а залучає до гри з цікавими візуальними, аудіальними, мультимедійними матеріалами. З кожним заняттям діти отримують такі плюси:
- ріст розумових здібностей;
- розвиток пам''яті, стійкості уваги;
- виховання посидючості, концентрації;
- вивчення, розкриття потенціалу;
- поліпшення здатності уявляти;
- вдосконалення, збагачення фантазії.
Як додатковий бонус - зростання самооцінки, впевненості в собі, вміння адаптуватися, перемикатися між різноплановими завданнями.
Ментальні заняття - не міф, а дієва техніка розвитку інтелекту й особистісних особливостей, реалізована у вигляді захопливої гри без тиску і «муштри».