Цікаве, корисні статті

Як перевірити, чи зможе дитина адаптуватися до школи?

Через зростаючі  вимоги, великі  навантаження  із самих перших днів навчання новоспеченим учням з кожним роком стає важче звикнути до школи, пристосуватися до незнайомого середовища  і виходити на високий рівень успішності. Але причина не тільки в шкільній програмі. Швидше в тому, що вона не збігається із потребами і реальними здібностями учнів. Сучасна  дитина при стрімкому розвитку високих технологій розбирається в складних комп’ютерних програмах, але не має достатньо соціальних навичок, менше рухається, володіє менш розвиненими моторними функціями.

Діагностика адаптації до школи стала невід’ємною частиною навчання маленьких школярів в Україні. З її допомогою батьки і педагоги можуть об’єктивно оцінити ефективність дошкільного розвитку дитини, виявити слабкі місця в підготовці, вибрати результативні методи подальшого навчання.

Адаптація до школи: система педагогічних вимог до учнів початкової школи

Критерії, за якими ми будемо оцінювати рівень готовності малюка до 1 класу, можна розділити на кілька груп. Це групи, які

  • пов’язані з навчальною сферою діяльності;
  • дають оцінку соціальній поведінці учня;
  • досліджують мотиви і особисте  ставлення до школи, до навчання дитини;
  • визначають критерії оцінки дитячого світогляду, його самовизначення.

У першій групі ми будемо досліджувати, наскільки довільно проходять психофізіологічні процеси, як розвиваються розумові здібності малюка, чи вміє він вирішувати поставлені завдання, чи розвинена у нього тонка моторика, мова, чи готовий він фізично до навчальних навантажень. Дошкільник 6-7 років повинен володіти такими навичками і здібностями, як:

  1. Відповідальність, старанність, самоорганізація, тобто вміння без сторонньої допомоги скласти план навчання, зосередити увагу на завданні, здатність вчитися за правилами.
  2. Активне використання в навчанні наочно-образного мислення: виявлення схожих і відмінних властивостей предметів, навички узагальнення, порівняння.
  3. Поступовий розвиток логіки, який проявляється в здатності міркувати, робити аналіз і висновки, використовуючи знання.
  4. Цілепокладання, тобто здатність визначити завдання і намітити план його вирішення.
  5. Уміння читати цілими словами, розуміючи їхнє значення і зміст тексту в цілому. Знання метафор, грамотна мова, в якій дитина використовує складні конструкції. Здатність правильно і доступно висловити свої думки.
  6. Твердість руки, тобто, володіння навичками впевненого розбірливого письма, малювання, прикладної творчості.
  7. Посидючість і здатність продуктивно працювати протягом всього дня (на всіх уроках). Готовність займатися, не відволікаючись, протягом 15-20 хвилин.

Соціальний розвиток оцінюємо по:

  • наявності у школяра навичок командної діяльності;
  • готовності йти на контакт, вмінню дружити, будувати інші правильні взаємовідносини із людьми;
  • здатності вирішувати мирним шляхом суперечки, конфлікти;
  • прояву поваги до вчителя і своїх однокласників;
  • готовності слідувати правилам, прийнятим у суспільстві;
  • відповідальності;
  • здатності контролювати свої емоції, стримувати бажання, вести себе відповідно до ситуації.

Мотивація – ключ до успішного  навчання. Адаптація до школи проходить гладко у дітей, які:

  • мають внутрішній пізнавальний стимул до навчання;
  • не стикаються із проблемою невідповідності вимог батьків і вчителя;
  • володіють здібностями, що відповідають вимогам дорослих.

Діагностика адаптації до школи не може проходити без оцінки формування дитячої особистості. Психологічна зрілість, готовність стати школярем виражається в таких показниках:

  1. Малюк задоволений своїми стосунками з іншими дітьми в класі.
  2. Він добре ставиться до вчителя і його влаштовують їхні взаємини.
  3. У дитини склалося, в цілому, позитивне ставлення до навчання, до школи.
  4. Вона відчуває себе в навчанні комфортно, впевнено, вірить в свої сили.

Адаптація до школи: користь розвиваючих курсів для дітей

Заняття дошкільної підготовки в Школі ментальної арифметики Соробан – приваблива альтернатива дитячим садкам.

По-перше, тому що при необхідності вчитися там можуть не тільки дошкільнята, а й учні початкової школи.

По-друге, курси розвитку використовують найефективніші програми і методику, забезпечують учнів усіма корисними навчальними посібниками, матеріалами. По-третє, вони не перевантажують дитину. Все той же соціальний досвід, інтелектуальні завдання малюк отримає під час нетривалих занять в набагато   комфортнішій обстановці, ніж в дитячому садку.

Про плюси і мінуси різних способів дошкільної підготовки можна говорити дуже довго. Варто сказати про головні переваги уроків ментального рахунку. Тут знають, як зацікавити учнів у навчанні, надихнути і мотивувати їх на перемоги, виростити із маленького зернятка здібностей могутній розум, для якого не існує кордонів. Ось чому для вихованців Соробан немає такої проблеми, як адаптація до школи.

 

Читати також:

Чому варто записатися на літній курс спідкубінга в Соробані

Чому варто записатися на Літній інтенсив в Соробан?

Допоможіть дитині піднятися

Відео:

 Записати

Вартість навчання грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.