Розклад Що таке Соробан? Блог Галерея Франшиза
Ментальна арифметика для дітей в Україні за методикою Соробан
Розклад Що таке Соробан? Блог Галерея Франшиза

Що кажуть психологи про Соробан®

ІКТ в психології додаткової освіти, як спосіб формування емоційно-вольової та пізнавальної сфери дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, або що говорять психологи про Соробан. Автор: Лісіцин К.В.CWsjMD0WkRs Інтерактивні технології на сьогодні отримали широке розповсюдження та застосування. Сьогодні складно собі уявити будь-який заклад або виробництво без комп''ютерних систем і IT обладнання. Телекомунікації міцно закріпилися в нашому повсякденному житті. Важко уявити жителя мегаполіса або великого міста без засобів телекомунікацій. Важливі ділові переговори, зустрічі, поштові повідомлення та особисті справи ми контролюємо й здійснюємо за допомогою інтерактивних комунікаційних технологій. У всій цій різноманітності інтерактивних нововпроваджень живуть не тільки дорослі, а й, головним чином, діти. У кожної сучасної дитини є обумовлений соціумом потяг до інтерактивних технологій, які займають значну частину її життєдіяльності та допомагають у вирішенні багатьох соціально-комунікативних питань. Але разом із цим віртуально-технологічним впровадженням виникає питання про його доцільне використання для психофізіологічного й пізнавального розвитку дитини. Потрібно відзначити, що в старшому дошкільному 4-5 річному віці відбувається найбільш активний розвиток пізнавальної сфери, яка, у першу чергу, базується на функції уяви та ментального порівняння предметів і явищ. Саме за допомогою уяви та ментального порівняння дитина починає пізнавати світ, який її оточує.

Найважливішим завданням у цей період є правильний екологічний розвиток і формування уяви дитини, яка закладає основи осмисленого й раціонального сприйняття навколишнього світу, розвиток пізнавальної та емоційно-вольової сфери.

Говорячи про розвиток, як про початок освіти дитини, потрібно згадати слова великого російського мислителя, письменника, дослідника й просвітника графа Лева Миколайовича Толстого, який в своїй праці «Освіта» так говорить про важливість формування основних пізнавальних функцій у галузі навчання й формування особистості:

 «Перш ніж навчати дитину, треба навчити її вчитися (правильно сприймати навколишній світ і сформувати вмотивоване бажання до пізнання)».

Звертаючись до праць і досліджень засновника дитячої психології в Росії Лева Семеновича Виготського, потрібно відзначити, що розвиток уяви дитини починається задовго до формування пізнавальної та вольової сфери, а гра є основною провідною пізнавальною функцією. Саме в грі дитина пізнає навколишній світ, гра є певним інструментом психіки дитини в соціалізації та становленні особистості. Сучасний світ має безліч допоміжних нововведень, головним чином, інтерактивних і телекомунікаційних, які можуть допомогти у формуванні й становленні гармонійної, всебічно розвиненої особистості. Сам ефект уяви є певною властивістю психіки створювати образи у свідомості людини. Уява, як психічний процес, є способом наочно-образного мислення, завдяки якому дитина може орієнтуватися, шукати об''єктивні, в силу вікових особливостей, шляхи вирішення задач, без явного зовнішнього прямого втручання практичних (маніпуляційних) дій. Цей процес відбиває сприйняття світу на вищих психічних функціях і полягає у формуванні певного унікального (іноді суб’єктивного) образа, через «перероблення» матеріалу, який сприймається, або ситуації, які надійшли в результаті попереднього досвіду й складають, за словами Лева Семеновича Виготського, у складну, комбіновану психічну систему. Хоча не варто недооцінювати специфіку дрібної моторики в процесі формування уяви та подальшого її розвитку у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, як допоміжного інструменту у формуванні не тільки уяви, але й розвитку інтелекту, і, надалі, сприйняття та осмислення інформації, яка створює надійну базу для розвитку й формування словесно-логічного типу мислення у дітей молодшого шкільного віку 6-7 років. Можна говорити про тісний взаємозв’язок уяви, як психічного процесу, і дрібної моторики для формування й розвитку не тільки емоційно-вольової, але, головним чином, пізнавальної сфери дитини. У розвитку дитини уява подається як ментально-логічний спосіб сприйняття й обробки отриманих знань, певний інсайтний ефект. Величезну роль у розвитку сучасної дитини відіграє не тільки загальна дошкільна чи шкільна освіта, але також і додаткові системи, методи розвитку й формування особистості.

Одним із сучасних методів додаткового розвитку дитини є метод Ю.О. НОВОСЕЛОВА «Методика усного рахунку», в якій використовується сукупність дрібної моторики (жестикуляції) та уяви для навчання дітей старшого дошкільного й молодшого шкільного віку лінійного рахування, а надалі - виконанню більш складних математично-логічних прикладів і ситуацій.IMG_2083

Метод хороший тим, що дозволяє використовувати придбані (вроджені) навички для інтелектуального розвитку дитини й становленню гармонійно розвиненої особистості.

Основою методики є «прив''язка» якогось уявного, ментального образу до конкретного (написаного) знака чи символу (в даній методиці – до арабських цифр), які надалі дитина використовуватиме як інструмент для обчислювальних операцій в умі.

Початок методики лежить у бихевиористському підході й полягає в набутті нових стимульних реакцій і тренувань. Надалі набуті та осмислені стимульні реакції переходять до сфери рефлекторної свідомості й можуть використовуватись у повсякденному житті. Дитина набуває навичок проведення обчислювальної операції в умі, не застосовуючи наглядний спосіб, тому що образно-ментальне сприйняття допомагає моделювати обчислювальну операцію безпосередньо в уяві дитини, використовуючи при цьому закріплений у свідомості образ. 1Подібний ефект досягається шляхом тісного взаємозв’язку уяви та дрібної моторики (жестикуляції). При певному тренуванні цей взаємозв’язок дозволяє посилити роботу головного мозку й ЦНС шляхом синхронізації обох півкуль головного мозку та підвищення усвідомленого сприйняття переважно правої півкулі ГМ, яка відповідає за несвідомі реакції, уяву, а також, надалі, посилення роботи лівої півкулі в процесі мозкової активності та поліпшення пам''яті, логічного мислення. Під час роботи (навчання) створюється стимульована реакція за допомогою дрібної моторики (жестикуляції), наочного допоміжного матеріалу та уяви (ментального сприйняття), яка проходить у процесі гри, як найкращий спосіб пізнання навколишнього світу у відповідності до вікових особливостей дитини. Це дозволяє створити чіткий мислений (уявний) образ, який допомагає дитині сприйняти та провести обчислювальну операцію в умі.

Разом з тим, у головному мозку під впливом збудження окремих центрів обох півкуль ГМ іде формування нових нейронних зв’язків, як результат отримання нового життєвого досвіду й формування нових навичок обробки інформації, що дозволяє якісно підвищити інтелектуальні можливості. Ментально-обчислювальні навички в процесі навчання та тренування стають невід''ємною частиною свідомості.

Говорячи про набуття нових навичок і розвитку, треба відмітити аспект емоційно-вольової сфери, який отримує гармонійний розвиток під впливом набутих навичок. У дитини формується увага, посидючість, можливість одночасно здійснювати декілька операцій, цілеспрямованість. Підвищується інтерес до пізнання навколишнього світу й отримання нових знань.
circlecirclecircle

Хочете розвинути здібності вашої дитини?

Ми завжди раді відповісти на будь-які ваші питання, що стосуються навчання, тренування та методики Соробан®.

Зателефонуйте нам, домовтесь про зустріч, познайомтеся з тренером, поспілкуйтеся учнями та їх батьками. Ми готові похвалитися вам результатами навчання, розказати про наші інновації та показати новинки. Сайт має форму зворотнього зв'язку, якщо вам зручно, то можете отримати відповідь заповнивши форму або набравши на номер школи вашого міста.

Вас можуть зацікавити

Спробуйте наші додатки

Soroboom AR

Soroboom AR

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_iconhuawei_icon
Soroboom Lite

Soroboom Lite

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_icon
Worlds of Soroban

Worlds of Soroban

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_icon
Soroban Dance

Soroban Dance

appStore_icongooglePlay_icon

Soroboom Lite

appStore_iconmacOS_icongooglePlay_iconwindows_icon
logo_white

©Copyright 2013-2024 by Iurii Novosolov. Всі права захищені.
Заборонено будь-яке копіювання матеріалів ресурсу без
письмової згоди власника.

Меню

Розклад Що таке Соробан? Блог Галерея Франшиза

Соробан® у інших країнах

by countryro countrycz country
com country
masterCard_iconvisa_icon

©Copyright 2013-2024 by Iurii Novosolov.
Всі права захищені.
Заборонено будь-яке копіювання матеріалів ресурсу без письмової згоди власника.