Дитина йде до 1 класу! За все свідоме дитинство, мабуть, не трапляється з маленькою людиною більш значущої події. Вона докорінно змінює життя малюка, його відношення до світу й самого себе. Тепер у нього з''являються повсякденні обов''язки, коло спілкування поповнюється цілим класом однолітків і одним авторитетним дорослим.
Попри те, що цього моменту діти чекають дуже довго й з великим хвилюванням, новий життєвий розпорядок стає для більшості з них серйозним випробуванням і призводить до проблем у навчанні, труднощів адаптації та кризи семирічного віку.
Психологічні особливості дітей у 7 років
З початком шкільного життя дорослості у першокласника додалося, але він як і раніше залишається дитиною – такою ж безпосередньою, довірливою, яка потребує батьківської любові й турботи.
Дитина першокласник переживає з одного боку відрив від безтурботного дитинства, бажання стати самостійним, а з іншого боку – труднощі, пов''язані зі звиканням і необхідністю пристосування до нових життєвих умов.
Що потрібно знати батькам про свою семирічну дитину?
Ігри все ще для неї важливі й необхідні.
Саме зараз формується її соціальна особистість.
Інтелектуальний розвиток впливає на чуттєвий світ дитини. Вона починає тонко сприймати музику, мистецтво, глибше переживає емоції, тому вимагає дбайливого ставлення до себе.
І ще: непослух, труднощі з навчанням у 7 років – теж норма. Це не означає, що першокласник не готовий або недостатньо розумний. Йому дійсно непросто впоратися зі стресом.
Розвиток здібностей по унікальній методиці в ігровій формі
Проблеми навчання в початковій школі
Труднощі шкільного навчання виникають не на порожньому місці. Одна з головних причин неуспішності – недостатній рівень підготовки. Найпоширеніші проблеми з навчанням у першокласника:
пропуск букв на письмі (слабка здатність сприйняття інформації на слух, погана концентрація уваги);
неуважність і відсутність організованості (нестійка увага, низька здатність керувати своєю поведінкою);
проблеми з математикою (недостатній розвиток аналітичного, логічного мислення);
немає посидючості, не зважаючи на розминки й чергування видів діяльності під час уроку;
нездатність відразу зрозуміти пояснення викладача (відсутність інтересу, обмежена чи недостатня увага);
труднощі з переказом (прогалини в розвитку мови, логічної пам''яті, образного мислення);
неакуратність письма (слабо розвинена моторика рук);
труднощі з вивченням віршів (погана концентрація, довготривала, механічна пам''ять).
Водночас з інтелектуальним відставанням проблеми з навчанням дитини в 7 років можуть бути пов''язані з більш глобальними речами:
відсутність інтересу до навчання;
недисциплінованість;
нездатність знайти спільну мову с однокласниками;
непорозуміння з учителем;
несамостійність;
відсутність правильної мотивації.
Як виправити ситуацію?
Насправді не існує такої проблеми в навчанні, яку не можна було б вирішити. Ментальна арифметика Соробан, що розвиває півкулі мозку, незалежно від того, дитина не хоче або не може вчитися, здатна усунути практично всі складові неуспішності:
1. Розвинути відсутні когнітивні здібності:
пам''ять;
концентрацію уваги;
моторику рук;
логічне, аналітичне, наочно-образне мислення.
2. Допомогти дитині з соціальною адаптацією за допомогою доброзичливої атмосфери в класі, опанування навичок колективної роботи, спілкування, взаємодії з іншими дітьми та дорослими.
3. Сформувати фундамент особистісного зростання, розвиваючи такі якості, як самостійність, цілеспрямованість, впевненість у своїх силах, самодисципліна, відповідальність.
4. Сформувати правильне ставлення до навчального процесу: вчитися не заради оцінок і похвали, а для того, щоб виходити за рамки своїх можливостей і дізнаватися чогось нового.
Рекомендації батькам
Яка б не була добра методика, роль батьків у подоланні труднощів першокласника завжди залишається на першому місці. У цей період дитина як ніколи беззахисна і потребує вашої уваги. Адже більшість проблем з адаптацією викликані саме відсутністю у дітей впевненості, неспокійною атмосферою в сім''ї, дефіцитом батьківського тепла й підтримки або надмірною опікою.
Як допомогти першокласнику адаптуватися в нових для нього умовах? Чи потрібно змушувати робити уроки, якщо він не хоче вчитися? Що робити, якщо у нього не складаються стосунки в класі?
Перше правило – завжди зберігайте спокій і впевненість. Дотримуючись інших рекомендацій, ви разом з маленьким школярем зумієте подолати будь-які шкільні перипетії:
Не треба багато вимагати від дитини.
Не намагайтеся робити все замість неї.
Дайте учню свободу бути самостійним і будьте терпимі до помилок.
Хваліть, коли він цього заслуговує.
Проводьте разом час.
Будьте уважні до його настрою, щоб вчасно помітити перші ознаки проблеми.
Цікавтесь справами й переживаннями дитини.
Любіть її. Завжди.
Хочете розвинути здібності вашої дитини?
Ми завжди раді відповісти на будь-які ваші питання, що стосуються навчання, тренування та методики Соробан®.
Зателефонуйте нам, домовтесь про зустріч, познайомтеся з тренером, поспілкуйтеся учнями та їх батьками. Ми готові похвалитися вам результатами навчання, розказати про наші інновації та показати новинки. Сайт має форму зворотнього зв'язку, якщо вам зручно, то можете отримати відповідь заповнивши форму або набравши на номер школи вашого міста.
Вас можуть зацікавити
Спробуйте наші додатки
Soroboom Lite
Soroboom AR
Worlds of Soroban
Soroban Dance
Soroboom AR
Вітаємо! 🌟
Ми завжди раді бути корисними!
Вітаємо! 🌟 Потрібна допомога? Ми завжди раді бути корисними!
Наш розумний асистент готовий відповісти на ваші запитання.
Пишіть у чат і отримуйте швидкі відповіді. 📩 Ми в Телеграм та Вайбер. Обирайте зручний месенджер!