Чи варто ставити оцінки?
Зміст.
1. За чи проти оцінок батьки.
2. Школа Соробан® - за чи проти оцінок?
3. Оцінювання в Соробан®.
1. За чи проти оцінок батьки.
А ви за оцінки чи проти? Останнім часом батьки активно обговорюють питання анулювання оцінок у молодших класах. Деякі вважають, що це позитивний крок у напрямку зниження стресу та тиску на учнів, іншим це не подобається.
Ось кілька особистих думок:
Катерина:
«Бісить, що в молодшій школі перестали ставити оцінки, бісить подвійно, що є люди, які вважають, що це правильно.»
Наталя:
«Оцінки не ставим» - зате ставлять печатки зі словами «чудово, добре, бездоганно, старайся». По факту - те саме оцінювання, просто по іншій шкалі, нецифровій.
«Червоною ручкою вчитель не користується» - так, користується зеленою, але так само, як і червоною , просто виправляє все, що не подобається. При тому, наприклад , це може бути просто нахил букви в іншу сторону.
«ДЗ немає» - типу так, ніхто нікого не заставляє , але ж зошити на перевірку збирають і печатки оцінювальні потім ставлять. Коротше, сплошна фікція.»
Вікторія:
«Перший клас, оцінювання не має, виправлень червоною чи іншою ручкою не має, є домашні завдання кожен день на 5-10 хвилин, але не бачу нічого поганого в цьому.»
Анна:
«… Зелена ручка викликає сміх. В чому сенс міняти червоне на зелене взагалі? Оцінювання викликає обурення. Я не шарю в смайликах, вони є не на кожній сторінці, питаю "вчителька бачила?" - бачила. Де хоч підпис, я не знаю, що ми все правильно зробили ( з письма в класі діти не встигають, і це єдине, що дається важче всього всім. В решті всього аж надто легко. Син любить математику, але вчити цифри від 1 до 10 в 6 років йому нецікаво, як і більшості діток в класі. Це програма дитячого садочка молодшої групи). Не зрозуміло, чи моя дитина робить успіхи, як він взагалі навчається, чи є прогрес, на що звернути увагу.»
Цікаво почути вашу думку, батьки, як ви ставитеся до скасовання оцінок і переходу НУШ на печатки, смайлики та інші види того ж, здається, самого оцінювання. Але просто переведеного в площину інших знаків.
2. Школа Соробан® - за чи проти оцінок?
В контексті цього дискурсу важливо відзначити практику школи Соробан®, де індивідуальне оцінювання відіграє ключову роль. Ми переконані, що кожна дитина повинна бачити винагороду за свої зусилля та старання, адже це сприяє розвитку мотивації та прагненню до самовдосконалення.
Ось чому реальний експеримент, проведений професором з Техаського університету, викликає особливий інтерес. Він вирішив усереднити всі оцінки студентів, обіцяючи, що ніхто не провалиться, але й ніхто не отримає відмінно.
Результат? Після першої контрольної роботи, коли всі отримали "добре", мотивація студентів, що вчилися наполегливо, знизилася, тоді як ті, хто навчався менше, відчували задоволення. Однак до другої контрольної навіть менш старанні студенти почали вчитися ще менше, а ті, хто раніше докладали зусиль, вирішили також приєднатися до "халяви". В результаті, середній бал впав до "задовільно", а в кінці всі отримали "незадовільно".
У школі Соробан® завжди будуть "зірки" і "браслети", і кожен учень повинен буде заслужити їх. Система винагород показує, що зусилля та наполегливість є ключовими для досягнення успіху. Ми наголошуємо, що індивідуальне визнання та оцінювання є важливими для формування внутрішньої мотивації дитини, що є фундаментальним принципом у навчанні та розвитку.
Скасовування оцінок у молодших класах може бути добрим прикладом, але важливо пам\`ятати про значення індивідуального визнання зусиль кожної дитини. Мотивація та прагнення до самовдосконалення - ось що ми хочемо розвивати у наших учнів.
3. Оцінювання в Соробан®.
В школі Соробан® побудована своя система оцінювання та мотивації.
Діти виконують дз, проходять увесь цикл за тиждень - отримують зірки або монети, які можна обміняти у магазині Соробан® на приємні сувеніри.
Кожна тема закріплюється заліком. Здав норматив - отримуй кольоровий браслет, як у карате пасок. Їх аж 9, перший - білий, останній перед випуском - чорний.
Переміг в Олімпіаді - отримай диплом або медаль переможця.
Випускник? На тебе чекає свято, кубок та «Диплом Випускника».
Кожна школа має свої приємні маленькі сюрпризи для мотивації учнів. Оцінювання завжди йде за чесними та відкритими нормативами і правилами.
В дорослому житті завжди буде оцінювання. Буде оплата за роботу, її розмір буде залежати від вкладених в неї знань та сили, досвіду та часу. Ті самі оцінки, тільки грошові)
То ж, може варто і вчити дитину оцінювати власні знання і отримувати за них винагороду? За умови, якщо оцінювання реальне.
Що думаєте?
На закінчення додаємо думку засновника школи Юрія Новосьолова: «Коли учні в моїй школі рахують зі швидкістю 0.3 секунди на дію - вони дуже хочуть рахувати зі швидкістю 0.2 сек. Так, це теж результат. Оцінки — це результат. Можливо, не найоптимальніший. Але точно самий вимірюваний. Краще вже точно не придумали. І оцінки в школі — кращий спосіб підготуватися до оцінок у житті, в якому не буває ні перездач, ні переносів через хворобу».
Хочете розвинути здібності вашої дитини?
Ми завжди раді відповісти на будь-які ваші питання, що стосуються навчання, тренування та методики Соробан®.
Зателефонуйте нам, домовтесь про зустріч, познайомтеся з тренером, поспілкуйтеся учнями та їх батьками. Ми готові похвалитися вам результатами навчання, розказати про наші інновації та показати новинки. Сайт має форму зворотнього зв'язку, якщо вам зручно, то можете отримати відповідь заповнивши форму або набравши на номер школи вашого міста.
Вас можуть зацікавити