Як особисті якості, так і здібності дитини не прищеплюються йому батьками або вчителями в процесі навчання. Ці дані закладені у кожній дитині від природи. Завдання вихователів - допомогти відкрити в дітях це невичерпне джерело можливостей, розвинути його і направити до річища самопізнання і самовдосконалення.
Соціально-особистісний розвиток дитини нерозривно пов''язаний з формуванням її інтелекту, тому одне з найважливіших питань, яке необхідно вирішити дорослим – вибір правильного методу навчання.
Основні завдання
Дошкільний розвиток дитини – це одночасно і процес навчання, і соціальна адаптація, і рівень здібностей дитини до пізнання. Ключову роль у комунікативному розвитку відіграє постійне виховання дитячого інтелекту. Програма підготовки до школи має прищепити дитині певні навички, вплинути на дитяче мислення таким чином, щоб надалі їй не було важко вчитися, знаходити спільну мову з однолітками і дорослими людьми.
Особливу увагу слід приділити таким елементам:
- зорова і слухова пам''ять;
- образне, логічне, критичне та абстрактне мислення;
- координація і дрібна моторика;
- формування комунікативних якостей;
- культивування позитивного інтересу до пізнання;
- розвиток творчих здібностей;
- виховання гнучкості у спілкуванні;
- навчання ситуативного аналізу і вміння швидко реагувати на зміни соціальної середи.
При комплексному підході відбувається гармонійний інтелектуальний і соціально-психологічний розвиток дитини.
Метод «соробан»
Батьки повинні усвідомити унікальність свого малюка. Діти від народження вміють радіти і відчувати глибокі емоції, вони ростуть, і одночасно з фізіологічним ростом збільшується їх інтелектуальний рівень. Всі дітлахи без винятку є дослідниками за своєю природою, тому роль батьків і педагогів лише в тому, щоб використовувати саме ті методи раннього розвитку дитини, які допоможуть культивувати закладені природою якості.
Джерелом творчої складової інтелекту, без якої можливості розуму досить обмежені, є права півкуля головного мозку. Саме її тренуванням займаються викладачі в школі усного рахунку «Соробан». Методика, заснована на роботі з японськими рахівницями «соробан» або «абакус», сприяє розвитку фотографічної пам''яті, здатності концентрувати увагу, легко засвоювати інформацію на слух. Регулярні заняття призводять до формування у малюків поряд з логікою та аналізом образного мислення, творчих здібностей, виробляють швидкість реакції, формують комунікативні якості та інтуїцію.
Інтелектуальне зростання надає безпосередній вплив на соціальний розвиток дитини. Посудіть самі, студент школи «Соробан» може виконувати в умі складні математичні дії, одночасно читаючи з виразом вірші, тобто він вміє максимально використовувати можливості свого мозку. У розвиненій уяві постійно народжуються креативні ідеї й шляхи їх здійснення. Малюк вміє оперувати набутими знаннями, що позитивно позначається на спілкуванні та навчанні. Легкість сприйняття пробуджує інтерес до нових знань, нових досягнень.
В школі «Соробан» не просто навчають дітлахів рахувати, тут виховують надзвичайно талановитих, впевнених у собі особистостей, здатних підкорювати величезні вершини і ставати справжніми лідерами, досягати успіху в будь-якій сфері життєвої діяльності.