Люди надають математиці особливе, майже містичне значення. Точна наука насправді унікальна, адже фактично кожне явище в нашому житті підпорядковується тому чи іншому математичному закону. При цьому саме з математикою у більшості дітей виникають труднощі, незалежно від успіхів за іншими предметами.
Виконання домашніх завдань перетворюється на справжнє катування для самих учнів і для батьків, неуспішність у дисципліні лише посилюється, а математика вперто не хоче коритися.
Що робити? Перший крок – розібратися в причинах і наслідках.
Чиста психологія
Чому проблеми у навчанні виникають лише там, де починаються числа й формули? Чому дитина не тягне математику, коли інші науки даються їй легко? Спадковість, гуманітарний склад розуму – дуже зручні, але не виправдані причини. Навіть вчителі часто списують проблеми з математикою у школі на непрохідну математичну тупість своїх учнів. Між тим, хто як не вчитель знає, що точна наука розвиває у дітей системне мислення, без якого не обійдеться ані інженер, ані художник.
Справжні причини неуспішності з математики:
- Дитина просто не бачить у математиці краси, глибини й сенсу.
- Учень відчуває страх перед наукою. Це природна реакція, оскільки малюкові доводиться стикатися з такими термінами, як «невідоме», «вимагається», «доказ» – словами, що мають безпосереднє відношення до вирішення складних життєвих завдань.
- Невпевненість у здатності впоратися з рівнянням, прикладом, задачею, підкріплена відповідною думкою вчителя, батьків.
- Тобто у більшості випадків дитина не розуміє математику просто тому, що її заздалегідь готували до провалу в цій галузі знань. Навіть найперспективніший розум не здатний розвиватися, якщо у дитячій свідомості блокується мотивація, віра в себе, пізнавальний авантюризм.
Як допомогти дитині?
Коли виникають труднощі, їх потрібно вирішувати. Замість пошуку можливостей «як навчити дітей любити й розуміти царицю наук», батьки й викладачі шукають виправдання дитячим невдачам. Не можна заспокоювати себе: «зате дитина чудово знає мови, літературу, добре грає на піаніно». Адже якщо малюкові даються інші дисципліни, значить, і з математикою не має бути проблем. Наприклад, англійська мова має складну логічну структуру – набагато складнішу для сприйняття дитячим розумом, ніж базові математичні знання. Це говорить про те, що батьки обрали невірний шлях розвитку, недостатньо уваги приділили математичному вихованню дитини в ранньому віці, або викладач не зумів доступно донести до вашого сина (доньки) навчальний матеріал.
Як вирішити проблеми з математикою у дитини?
- Невдачі, труднощі варто сприймати як тимчасові й переборні. Тобто школяр має бути впевненим – рано чи пізно у нього все вийде.
- Математика – єдиний предмет, де «зубріння» не допоможе. Вона логічна, послідовна, тому потрібно докласти максимум зусиль, щоб прищепити дитині інтерес до предмета, навчити розуміти його.
- Головне у вивченні математики – не оцінки, а сам предмет, як струнка наука, здатна дивним чином обрахувати кожну одиницю світобудови.
- Навчити дитину легко ставитися до навчання, мінімізувати її переживання, щоб уникнути розвитку страхів, блокування розумової роботи у потрібному напрямку. Хвалити й підбадьорювати.
- Обрати правильну розвивальну методику, хорошого викладача, який у роботі орієнтується на дітей, використовувати тренажери з математики.
Школа Соробан
Якщо розвиток математичних здібностей здається нездійсненним завданням, терміново приводьте малюка на заняття для дітей до Соробан. Наші тренери знають, як правильно мотивувати школярів до навчання, як зробити навчальний процес для них легким та цікавим, використовуючи передові методи навчання, орієнтуючись на індивідуальні здібності й характер дитини. Придбані здібності, досвід їх використання допоможуть дитині зрозуміти й полюбити цю неприступну дисципліну. Як казав Галілео Галілей: «Математика – це ключ і двері до усіх наук».