Через зростаючі вимоги, великі навантаження із самих перших днів навчання новоспеченим учням з кожним роком стає важче звикнути до школи, пристосуватися до незнайомого середовища і виходити на високий рівень успішності. Але причина не тільки в шкільній програмі. Швидше в тому, що вона не збігається із потребами і реальними здібностями учнів. Сучасна дитина при стрімкому розвитку високих технологій розбирається в складних комп''ютерних програмах, але не має достатньо соціальних навичок, менше рухається, володіє менш розвиненими моторними функціями.
Діагностика адаптації до школи стала невід''ємною частиною навчання маленьких школярів в Україні. З її допомогою батьки і педагоги можуть об''єктивно оцінити ефективність дошкільного розвитку дитини, виявити слабкі місця в підготовці, вибрати результативні методи подальшого навчання.
Адаптація до школи: система педагогічних вимог до учнів початкової школи
Критерії, за якими ми будемо оцінювати рівень готовності малюка до 1 класу, можна розділити на кілька груп. Це групи, які
- пов''язані з навчальною сферою діяльності;
- дають оцінку соціальній поведінці учня;
- досліджують мотиви і особисте ставлення до школи, до навчання дитини;
- визначають критерії оцінки дитячого світогляду, його самовизначення.
У першій групі ми будемо досліджувати, наскільки довільно проходять психофізіологічні процеси, як розвиваються розумові здібності малюка, чи вміє він вирішувати поставлені завдання, чи розвинена у нього тонка моторика, мова, чи готовий він фізично до навчальних навантажень. Дошкільник 6-7 років повинен володіти такими навичками і здібностями, як:
- Відповідальність, старанність, самоорганізація, тобто вміння без сторонньої допомоги скласти план навчання, зосередити увагу на завданні, здатність вчитися за правилами.
- Активне використання в навчанні наочно-образного мислення: виявлення схожих і відмінних властивостей предметів, навички узагальнення, порівняння.
- Поступовий розвиток логіки, який проявляється в здатності міркувати, робити аналіз і висновки, використовуючи знання.
- Цілепокладання, тобто здатність визначити завдання і намітити план його вирішення.
- Уміння читати цілими словами, розуміючи їхнє значення і зміст тексту в цілому. Знання метафор, грамотна мова, в якій дитина використовує складні конструкції. Здатність правильно і доступно висловити свої думки.
- Твердість руки, тобто, володіння навичками впевненого розбірливого письма, малювання, прикладної творчості.
- Посидючість і здатність продуктивно працювати протягом всього дня (на всіх уроках). Готовність займатися, не відволікаючись, протягом 15-20 хвилин.
Соціальний розвиток оцінюємо по:
- наявності у школяра навичок командної діяльності;
- готовності йти на контакт, вмінню дружити, будувати інші правильні взаємовідносини із людьми;
- здатності вирішувати мирним шляхом суперечки, конфлікти;
- прояву поваги до вчителя і своїх однокласників;
- готовності слідувати правилам, прийнятим у суспільстві;
- відповідальності;
- здатності контролювати свої емоції, стримувати бажання, вести себе відповідно до ситуації.
Мотивація - ключ до успішного навчання. Адаптація до школи проходить гладко у дітей, які:
- мають внутрішній пізнавальний стимул до навчання;
- не стикаються із проблемою невідповідності вимог батьків і вчителя;
- володіють здібностями, що відповідають вимогам дорослих.
Діагностика адаптації до школи не може проходити без оцінки формування дитячої особистості. Психологічна зрілість, готовність стати школярем виражається в таких показниках:
- Малюк задоволений своїми стосунками з іншими дітьми в класі.
- Він добре ставиться до вчителя і його влаштовують їхні взаємини.
- У дитини склалося, в цілому, позитивне ставлення до навчання, до школи.
- Вона відчуває себе в навчанні комфортно, впевнено, вірить в свої сили.
Адаптація до школи: користь розвиваючих курсів для дітей
Заняття дошкільної підготовки в Школі ментальної арифметики Соробан - приваблива альтернатива дитячим садкам.
По-перше, тому що при необхідності вчитися там можуть не тільки дошкільнята, а й учні початкової школи.
По-друге, курси розвитку використовують найефективніші програми і методику, забезпечують учнів усіма корисними навчальними посібниками, матеріалами. По-третє, вони не перевантажують дитину. Все той же соціальний досвід, інтелектуальні завдання малюк отримає під час нетривалих занять в набагато комфортнішій обстановці, ніж в дитячому садку.
Про плюси і мінуси різних способів дошкільної підготовки можна говорити дуже довго. Варто сказати про головні переваги уроків ментального рахунку. Тут знають, як зацікавити учнів у навчанні, надихнути і мотивувати їх на перемоги, виростити із маленького зернятка здібностей могутній розум, для якого не існує кордонів. Ось чому для вихованців Соробан немає такої проблеми, як адаптація до школи.
Читати також:
Чому варто записатися на літній курс спідкубінга в Соробані
Чому варто записатися на Літній інтенсив в Соробан?
Допоможіть дитині піднятися
Відео:
https://www.youtube.com/watch?v=u-DWED6U-Ms
https://www.youtube.com/watch?v=dz4ur3AxHkA
https://www.youtube.com/watch?v=TPLgsJLgfWs