Досить часто можна почути скарги з боку батьків на відсутність у дітей схильностей до математики. З перших шкільних днів вони стикаються зі складнощами в рішенні різних прикладів і завдань. Як результат, математика для багатьох відразу потрапляє до категорії нелюбимих предметів. Бажання її вивчати повністю відсутнє, на фоні поганих оцінок у малюків виникає стрес.
Принаймні, кожна четверта дитина стикається з труднощами у вивченні математики, навіть при
відмінній успішності за іншими предметами. Природним чином виникає ідея видалення цієї науки з переліку шкільних дисциплін. Деякі батьки її беззаперечно підтримують, інші - наполягають на обов''язковому вивченні математики.
У чому ж її відмінність від інших наук?
-
-
- Більшість шкільних предметів являє собою комплекс тем, що підлягають вивченню відокремлено. Наприклад, уроки географії за дослідженням Євразії або Африки мало пов''язані між собою. У математиці ж все по-іншому. Усі теми логічно взаємопов''язані. І знання, що здобуваються на ранніх етапах навчання, завжди потрібні надалі. Тому хвости з початкової школи тільки посилюють невдачі в середніх і старших класах.
- При вивченні ряду дисциплін – літератури, зоології, географії – часто на допомогу приходить банальне зубріння. Запам''ятати події історичної битви, вивчити вірш досить легко, якщо маєш хорошу пам''ять. Однак для успіху в математиці цього недостатньо. Вона потребує розуміння, адже відрізняється точністю та логічністю. Будь-яка формула легко може бути виведена, її не доводиться зубрити. Мабуть, саме це й відрізняє математику від інших наук.
Причини проблем
Як показує практика, труднощі у вивченні цариці наук виникають у багатьох малюків вже з перших класів. Особливо вони характерні для тих, хто ще недостатньо добре читає. Саме з цієї причини діти просто не розуміють сенс завдання до кінця. До того ж, абстрактне мислення в них ще тільки розвивається, тобто представляти умову завдання їм досить складно.
Не розуміючи суті завдання, дитина не стане навіть намагатися його виконувати. Багато батьків у подібних ситуаціях «ставлять хрест» на нерозкритих математичних здібностях малюка. Але ж за іншими предметами у нього гідні результати. А деякі з них також засновані на логічній структурі – наприклад, англійська мова.
Виходить, погані досягнення в арифметиці не слід відносити до відсутності бажання вчитися або відповідних здібностей. Проблема полягає в емоційно-психологічному факторі. Математичні задачки простіше вирішуються допитливими, наполегливими, сміливими дітьми. А складнощі з цим переслідують невпевнених у собі малюків.
Як полюбити математику?
Цариця наук розвиває логіку, дисципліну, системне мислення та безліч інших корисних якостей. Її вивчення вкрай необхідне! І допомогти дитині знайти інтерес до математики можна наступним чином:
- самостійно ясно усвідомити, що ця наука – одна з найкрасивіших у світі;
- повірити, що здібності до математики є у кожного, і вони обов''язково виявляються у старанної дитини;
- постійно мотивувати малюка до навчання, відзначати успіхи та допомагати справлятися з невдачами.
Перелічені завдання вдало вирішує у своїй методиці школа усного рахунку «Соробан»
Вона спрямована на рівномірний розвиток як лівої, так і правої півкуль мозку. Регулярні тренування в школі з рахівницями «абакус» і виконання комп''ютерних вправ удома сприяють поліпшенню розумової активності дітей. У них стрімко розвиваються:
- уява;
- концентрація;
- пам''ять;
- логічне мислення;
- вміння приймати рішення.
Займаючись за методикою «Соробан», діти вчаться використовувати свій інтелектуальний потенціал максимально та здобувають необхідні навички для досягнення успіху в різних сферах життя!